Jak unikać błędów przy wydawaniu decyzji administracyjnych oraz załatwianiu skarg i wniosków?
Cel szkolenia -przedstawienie zagadnień dotyczących skarg i wniosków, poszerzenie tematyki o praktyczne aspekty oraz wyeliminowanie w bieżącej pracy nieprawidłowości i uchybień , które powodują kierowanie skarg oraz prawidłowe postępowanie z wnioskami oraz omówienie zasad składania i rozpatrywania petycji oraz sposób postępowania organów
Adresaci – kierownicy komórek organizacyjnych nadzorujących zagadnienia skarg i wniosków oraz pracownicy zajmujący się organizacją przyjmowania, rozpatrywania skarg i wniosków oraz prowadzeniem obowiązującej dokumentacji.
Tematyka dotyczy administracji rządowej i samorządowej oraz rządowych i samorządowych jednostek organizacyjnych, a także organizacji i instytucji społecznych realizujących zadania z zakresu administracji publicznej.
Zajęcia prowadzone są w oparciu o obowiązujące przepisy prawa oraz praktyczną ich realizację. Materiały szkoleniowe – wzory – przydatne w bieżącej pracy. Warto zainteresować się tą tematyką z uwagi na kontrole prowadzone przez nadzór wojewody, Najwyższą Izbę Kontroli oraz publikacje medialne.
Ustawa o petycjach wnosi nowe elementy w zakresie postępowania przez podmiot rozpatrujący petycje.
Kto będzie prowadzącym szkolenie?
Program:
1.Znaczenie zasad ogólnych kodeksu postępowania administracyjnego
ze szczególnym uwzględnieniem
– czynnego udziału strony
– informowania o okolicznościach faktycznych i prawnych
– szybkości postępowania
– pisemności
2.Wszczęcie postępowania administracyjnego.Formy.
3.Strona i jej uprawnienia.Rola pełnomocnika.
4.Tryb i zakres prowadzonego postępowania dowodowego
– dowody – dokumenty,zeznania świadków,opinie biegłych,oględziny
– prawidłowe dokumentowanie czynności dowodowych-
protokoły,notatki służbowe,adnotacje,pisma urzędowe
– zaświadczenia
5.Terminy –przedłużanie,przywracanie
6.Wezwania.
7.Postanowienia.
8.Decyzja administracyjna
– rodzaje wydawanych decyzji
– elementy – charakterystyka,rola uzasadnienia faktycznego i prawnego
– prostowanie błędów pisarskich,rachunkowych,oczywistych omyłek
9.Doręczenia.
10.Odwołania.Czynności dokonywane przez organ I instancji.
11.Postępowanie po przekazaniu sprawy przez organ II instancji.
12.Postępowanie ze skargami i wnioskami.
. – zagadnienia organizacyjno-techniczne
– prowadzenie dokumentacji
– rozpatrywanie skarg i wniosków
– przygotowywanie zawiadomienia o sposobie załatwienia
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
– cena zawiera: materiał szkoleniowe, notes, długopis, przerwa kawowa oraz lunch dla każdego uczestnika
– zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. ze zmianami w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany ze środków publ. wystawiamy fakturę zwolnioną z podatku VAT.,
– w razie braku potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia na adres podany w karcie zgłoszenia zalecamy kontakt telefoniczny celem upewnienia się, że zgłoszenie dotarło.
Na szkolenia otwarte realizowane przez COGNITIO Centrum Przedsiębiorczości i Szkoleń może zgłosić się każda osoba chcąca zgłębić wiedzę w określonym obszarze. Zaletą tego rodzaju szkoleń oprócz wiedzy prezentowanej przez Trenera są tzw. „dobre praktyki”, czyli wymiana informacji pomiędzy uczestnikami reprezentującymi różne instytucje i style działania. Szkolenia te są także doskonałą okazją do nawiązania kontaktów zawodowych.
tel. 515 817 668 | e-mail: kmalec@cognitio.edu.pl
Ułatwienia dostępu