Celem szkolenia jest opanowanie podstaw skutecznej komunikacji z mediami, klientami i przedstawicielami innych instytucji, w tym poznanie specyfiki mediów cyfrowych w epoce Web 2.0. Oprócz tego każdy uczestnik opanuje sztukę występowania przed kamerami telewizyjnymi oraz udzielania wywiadów prasowych i radiowych a także techniki radzenia sobie ze stresem. Oczywiście podczas takiego szkolenie nie może zabraknąć zagadnień dotyczących podstaw marketingu politycznego.
Do kogo skierowane jest szkolenie?
Adresatami szkolenia są rzecznicy prasowi, pracownicy biur prasowych oraz osoby współpracujące z mediami w instytucjach publicznych.
Kto będzie prowadzącym szkolenie?
Dziennikarz telewizyjny, trener rozwoju osobistego i zawodowego, specjalista ds. wizerunku, PR i marketingu. Współpracował z wieloma instytucjami publicznymi, firmami i organizacjami pozarządowymi, w tym z: Urzędem Marszałkowskim w Białymstoku, Białostocką Fundacją Kształcenia Kadr, Związkiem Gmin Wiejskich Województwa Podlaskiego. W swoich szkoleniach omawia kwestie myślenia systemowego i dynamiki systemów jako podstaw tworzenia organizacji uczących się. Jest autorem publikacji „Kompendium Innowacji Społecznych”, opublikowanej w 2014 roku przez Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Łomży, oraz współautorem książki „Przewodnik po świecie mediów”.
Program szkolenia:
1. Podstawy prawa prasowego: m. in. sprostowania, ochrona wizerunku, cytowanie, autoryzacja wypowiedzi.
2. Specyfika mediów XXI wieku: m. in. symultaniczność przekazu, wykorzystanie multimediów, skrótowość przekazu.
3. Jak swobodnie i skutecznie korzystać z technologii medialnych w kontaktach z przedstawicielami środków masowego przekazu?
I. Media społecznościowe: czy można z nich korzystać?
II. Komunikacja elektroniczna.
III. Jak prowadzić rozmowę telefoniczną?
4. Jak przygotowywać się do wywiadu prasowego, radiowego, telewizyjnego? (wywiad „na żywo”, „setka”, panel, wywiad z zaskoczenia).
I. Przygotowanie zwięzłej, komunikatywnej informacji (składnia tekstu, stylistyka, właściwe sformułowania, wyrażenia prawnicze). Pisanie scenariusza wypowiedzi.
II. Niespodziewane nagrania np. biurze, na ulicy, w trakcie spotkania. Jak reagować? I czy możemy odmówić?
III. Metody radzenia sobie ze stresem (panowania nad emocjami): ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia na koncentrację.
IV. Skuteczne metody zapamiętywania informacji.
V. Mowa ciała w rozmowie:
• Jak ustawić się przed kamerą telewizyjną?
• Jak wykorzystywać wiedzę o pozawerbalnej mowie ciała w rozmowie z dziennikarzem prasowym i radiowym?
• Jak zrobić dobre pierwsze wrażenie?
• Zasady ubioru (jak ubrać się do nagrania telewizyjnego np. w biurze i studiu telewizyjnym?)
VI. Podstawy erystyki i retoryki.
5) Podstawy emisji głosu. Jak polepszyć swoją dykcję i zadbać o właściwą intonację wypowiedzi?
Na szkolenia otwarte realizowane przez COGNITIO Centrum Przedsiębiorczości i Szkoleń może zgłosić się każda osoba chcąca zgłębić wiedzę w określonym obszarze. Zaletą tego rodzaju szkoleń oprócz wiedzy prezentowanej przez Trenera są tzw. „dobre praktyki”, czyli wymiana informacji pomiędzy uczestnikami reprezentującymi różne instytucje i style działania. Szkolenia te są także doskonałą okazją do nawiązania kontaktów zawodowych.
tel. 515 817 668 | e-mail: kmalec@cognitio.edu.pl
Ułatwienia dostępu