Coaching w zarządzaniu

Szkolenia - Cognitio Centrum Przedsiębiorczości i Szkoleń

CEL SZKOLENIA:
Zdobycie umiejętności rozwoju zespołu zespołu
poznanie sposobów podnoszenia efektywności pracy zespołu i odpowiedzialności za zadania
rozwój kompetencji związanych ze stylem zarządzania.

ADRESACI:
Kadra kierownicza, kierownicy projektów Twojej firmy.

 

 

PROGRAM SZKOLENIA:
1. Podstawowe cele, zasady i warunki brzegowe prowadzenia coachingu
Najczęstsze mity i stereotypy związane z coachingiem
różnice między coachingiem a innymi formami pracy z podwładnymi

2. Niezbędne kompetencje i umiejętności coacha
Komunikacja
budowanie dobrego kontaktu
asertywna postawa wobec oporu pracownika
budowanie odpowiedzialności

3. Zawieranie kontraktu z pracownikiem lub zespołem
Niezbędne elementy kontraktu
zasady prowadzenia rozmowy kontraktowej
radzenie sobie z wątpliwościami i oporem

4. Gromadzenie danych
Obserwacja pracy
symulacja
retrospekcja

5. Podstawowa struktura rozmowy coachingowej
Samoocena
informacje zwrotne od coacha
definiowanie obszaru pracy nad zmianą
poszukiwanie nowych sposobów działania
planowanie konkretnych zmian

6. Praca z informacją zwrotną – podstawowy element decydujący o budowaniu postawy odpowiedzialności za rozwój
Sposób budowania informacji zwrotnej: oddzielanie faktów od interpretacji, język opisu a język oceny
proporcja pozytywów i negatywów
sprawdzanie rozumienia przekazanych informacji
testowanie poczucia odpowiedzialności za przebieg pracy jako punkt wyjścia do pracy nad zmianą

7. Praca z oporem
Kwestionowanie informacji zwrotnych
naruszanie minimalnych standardów
brak pomysłów na alternatywne sposoby działania

8. Konstruowanie narzędzi do pomiaru postępów pracownika przy regularnym prowadzeniu coachingu
Zasady konstruowania kart i kwestionariuszy coachingowych
gromadzenie i opracowywanie informacji.

Metody szkoleniowe:
Zajęcia prowadzone są metodami warsztatowymi. Uczestnicy mają możliwość zaadoptowania zdobytej wiedzy w praktyce. Stosowane są ćwiczenia symulacyjne czy gry strategiczne, które odzwierciedlają sytuacje rzeczywiste. Ponadto zajęcia zawierają narzędzia diagnostyczne własnych umiejętności i postaw w postaci ankiet i kwestionariuszy. Na ich podstawie uczestnicy mają materiał do refleksji i określenia obszarów rozwojowych. Każde dostarczenie wiedzy i nowych umiejętności jest wypróbowywane za pomocą ćwiczeń. Skuteczność dostarczonych narzędzi jest natychmiast weryfikowania przez uczestników.

TRENER:
Od początku kariery zawodowej (1996) związany z działami sprzedaży firm krajowych i zagranicznych. Początkowo zajmował się zdobywaniem klientów i rozwojem rynku produktów w tradycyjnym kanale detalicznym jako Przedstawiciel Handlowy. Zadania te realizował dla firm sektora FMCG z branży kosmetycznej i napojowej oraz firm sektora budowlanego. Zarządzał grupą Regionalnych Przedstawicieli Handlowych na terenie całego kraju oraz negocjował i współpracował z sieciami kupieckim w nowoczesnym kanale sprzedaży. Zajmował się wprowadzaniem strategii sprzedaży w kanale hurtowym jako Key Account Manager.
Opracowywał i wdrażał procedury funkcjonowania działu sprzedaży współtworząc projekt poprawy komunikacji w firmie i standaryzowania pracy działu sprzedaży i obsługi klienta. Zarządzał działem sprzedaży.

Od 2008 roku prowadzi szkolenia dla firm, instytucji publicznych o specjalizacjach: zarządzanie, budowanie zespołów, rozwój umiejętności menadżerskich, negocjacje, techniki sprzedaży, coaching w zespołach, współpraca z klientem kluczowym, planowanie i zarządzanie sobą w czasie, obsługa klienta.
Realizował programy treningowe i coachingowe dla pracowników działów sprzedaży i obsługi klienta. W pełni przygotował i prowadził programy szkoleniowe dla pracowników terenowych i prowadzących sprzedaż przez telefon. Tworzył i realizował programy treningowe i szkoleniowe dla stanowisk handlowych. Prowadził coaching dla pracowników. Zajmował się doskonaleniem umiejętności pracowników w oparciu o superwizję i follow up.
W latach 2008 – 2015 zrealizował programy szkoleniowe dla przedsiębiorców kluczowych branż przemysłu w obszarze doskonalenia sprzedaży, negocjacji i umiejętności menadżerskich. Opracował i przeprowadził szkolenia dla pracowników samorządów terytorialnych. Prowadzi szkolenia rozwoju umiejętności sprzedażowych, negocjacyjnych, menadżerskich i efektywności osobistej dla firm na terenie kraju.
Prowadzi zajęcia train to trainers w Akademii Trenerów. Realizuje projekty szkoleniowe dla kadry naukowej uniwersytetów. Zrealizował ponad 1000 dni szkoleniowych.
Posiada certyfikaty do posługiwania się nowoczesnymi narzędziami szkoleniowymi, które oparte są na certyfikowanych grach symulacyjnych z licznymi nagrodami instytucji międzynarodowych.

STANDARD SZKOLENIA:
– program szkolenia dostosowany do indywidualnych oczekiwań uczestników (każdorazowo szkolenie poprzedzone
zostanie analizą potrzeb)
– materiały szkoleniowe skrojone na miarę
– certyfikat o ukończeniu szkolenia
– w zależności od zapotrzebowania dodatkowe materiały w postaci książek, poradników itp.
– oszczędność czasu, który trzeba byłoby poświecić na dojazdy (miejsce szkolenia – siedziba
Zamawiającego. Na życzenie Klienta organizujemy również szkolenia zewnętrzne w salach o odpowiednio wysokim
standardzie)
– elastyczny czas prowadzenia zajęć (w zależności od zapotrzebowania Klienta szkolenie może odbyć się w godz.
popołudniowych lub weekendy)
– możliwość zweryfikowania poziomu nabytej wiedzy (testy Ex ante i Ex post).
FOLLOW – UP – możliwość zamówienia dodatkowej usługi mającej na celu utrwalenie przekazanej na szkoleniu wiedzy i umiejętności. W zależności od zapotrzebowania każdy z uczestników może otrzymać dodatkowe wsparcie w postaci konsultacji z naszym specjalistą. Konsultacje można wykorzystać w dowolnej formie (osobista rozmowa z trenerem, bezpośrednia wizyta na spotkaniu u dostawcy/klienta, mail, telefon). Są pytania i sytuacje, których uczestnicy nie chcą analizować w grupie na szkoleniu, zajęcia indywidualne pozwalają to wyeliminować. Dodatkowe spotkanie to kapitalna forma utrwalenia i praktycznego wykorzystania wiedzy.
Jesteśmy otwarci na propozycje co do czasu i formy takich zajęć, zachęcamy do ich przeprowadzenia dostrzegając w nich ogromny potencjał szkoleniowy.

TERMIN SZKOLENIA: dostosujemy się do Twojego harmonogramu
MIEJSCE SZKOLENIA: szkolenie zamknięte w siedzibie Twojej firmy lub miejscu, które zaakceptujesz
CZAS SZKOLENIA: dostosujemy go do Twoich wymagań tak, żebyś nie generował zbędnych kosztów
CENA SZKOLENIA: w 100% będzie odpowiadała know – how, które Ci przekażemy.

W celu ustalenia szczegółów i warunków realizacji zamówienia prosimy o kontakt z Panem
Markiem Święckim

tel. 510-407-431 | e-mail. mswiecki@cognitio.edu.pl

Ułatwienia dostępu