Szanowni Państwo,
Zapraszamy do udziału w kompleksowym praktycznym kursie dla Administratorów Bezpieczeństwa Informacji prowadzonych przez wysokiej klasy eksperta, podczas których poznacie Państwo obowiązki jakie nakłada na organizację znowelizowana ustawa o ochronie danych osobowych. Celem warsztatów jest praktyczne przygotowanie obecnych Administratorów Bezpieczeństwa Informacji (ABI) do sprawowania swojej funkcji w świetle znowelizowanej 2015.01.01. ustawy o ochronie danych osobowych oraz rozporządzeń wykonawczych, które weszły w życie na przełomie maja i czerwca 2015 r. m.in. zapoznanie uczestników z procedurą ustawowo wymaganej kontroli wewnętrznej ODO i sprawozdawczości. Kontrola (sprawdzenie) oraz sprawozdania są nowymi obowiązkami ABI w związku ze znowelizowaną Ustawą o Ochronie Danych Osobowych. Kurs pozwoli uczestnikom samodzielnie przeprowadzić sprawdzenie (kontrolę wewnętrzną) zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami prawa w aspekcie prawnym oraz opracować w tym zakresie sprawozdanie dla administratora danych. Poruszone zostaną także zagadnienia związane z nowym obowiązkiem ABI-ego dotyczącym zapewnienia zapoznania osób przetwarzających danych osobowych z przepisami w zakresie ochrony danych osobowych (szkolenia). Znaczną część zajęć poświęcona zostanie zagadnieniom nadzoru nad systemem ochrony danych osobowych.
Jednym z ważniejszych zagadnień podczas warsztatów będzie przygotowanie ABI do weryfikacji i aktualizacji prawem wymaganej dokumentacji tzn. Polityki Bezpieczeństwa Informacji oraz Instrukcji Zarządzania Systemem Informatycznym w kontekście nowego statusu ABI w jednostce. Omówione zostaną zagadnienia związane z tworzeniem oraz wdrożeniem prawnie wymaganej dokumentacji oraz dokumentów uzupełniających, takich jak:
1. Procedura nadawania upoważnień do przetwarzania danych osobowych oraz. Instrukcja postępowania w sytuacji naruszenia ochrony danych osobowych.
2. Wdrożenie Instrukcji zarządzania systemem informatycznym służącym do
przetwarzania danych osobowych (IZSI) – omówienie zakresu przykładowego dokumentu.
3. Prowadzenie nadzoru nad przestrzeganiem zasad określonych w PBDO i IZSI.
Warsztaty oparte są na metodach kontroli stosowanych przez Inspektorów GIODO.
Obecnie na rynku można znaleźć dużą liczbę szkoleń z zakresu danych osobowych. Większość z nich, prowadzonych jest przez teoretyków lub osoby, które jedynie zapoznały się z ustawą o ochronie danych osobowych lub przeczytały o jej nowelizacji, bez zrozumienia istoty zmian. Taka sytuacja prowadzi to przekazywania błędnych informacji związanych z wykonywaniem nowych zadań ABI, co skutkuje dezorientacją, zafałszowaniem istoty materii i niepokoi ADO oraz osoby, które pełnią funkcję ABI.
Wiedza teoretyczna to za mało, żeby przekazać rzetelną wiedzę z zakresu ochrony danych osobowych, zwłaszcza w zakresie wykonywania zadań ABI po deregulacji.
Podczas kursu nasz ekspert-praktyk podzieli się z Państwem wiedzą ekspercką, popartą wieloletnim doświadczeniem. Udział w nich zagwarantuje Państwu otrzymanie rzetelnych informacji z zakresu ochrony danych osobowych oraz przedstawienia praktycznego podejścia do zagadnień związanych z ABI.
Niniejszy kurs odpowiada rzeczywistym potrzebom uczestników i gwarantuje najwyższy poziom merytoryczny i techniczny. Został przygotowany przez osobę z wieloletnim doświadczeniem praktycznym, który pracują na co dzień jako eksperci bezpieczeństwa danych osobowych.
Szkolenie składa się z dwóch dni i jest połączone z ćwiczeniami oraz warsztatem praktycznym –przygotowanie osób do pełnienia funkcji ABI lub ASI.
Uczestnicy szkolenia otrzymają w formie elektronicznej :
Kto będzie prowadzącym szkolenie?
RAFAŁ ANDRZEJEWSKI – prawnik, audytor, trener i wykładowca na licznych seminariach (w tym w debatach z udziałem GIODO), szkoleniach otwartych i zamkniętych z zakresu ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa informacji.
Konsultant wiodących kancelarii prawnych, specjalista z zakresu ochrony danych osobowych świadczący usługi kompleksowej obsługi prawnej podmiotów gospodarczych, jak i jednostek sektora administracji publicznej, trener z wieloletnim doświadczeniem, które przekłada się na umiejętność przystępnego przekazywania i wyjaśniania skomplikowanych zagadnień prawnych. W ramach obsługi prawnej opracowuje oraz wdraża systemy ochrony danych osobowych w różnych podmiotach. Jest cenionym konsultantem ds. ochrony danych osobowych w uczelniach, jednostkach administracji placówkach oświatowych i medycznych. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie wdrażania polityki bezpieczeństwa i instrukcji zarządzania systemem informatycznym oraz systemów zarządzania bezpieczeństwem informacji.
Sposób przekazywania wiedzy w czasie szkoleń i jakość praktycznych wskazówek cieszą się bardzo dużym uznaniem.
Program szkolenia:
I DZIEŃ
I. PODSTAWOWE ZAGADNIENIA
a) Czym są dane osobowe
b) Co to jest zbiór danych osobowych?
c) Różnica między danymi zwykłymi a danymi wrażliwymi,
d) Przesłanki legalności przetwarzania danych osobowych,
e) Podział obowiązków pomiędzy ADO, ABI, ASI.
II. ZADANIA ADMINISTRATORA BEZPIECZEŃSTWA INFORMACJI
a) Ocena legalności przetwarzania danych osobowych klientów i pracowników. (Kiedy uzyskać zgodę na przetwarzanie danych osobowych a kiedy jest zbędna?
b) Jak należy wypełnić obowiązek informacyjny?)
Warsztaty: Opracowanie przykładowego obowiązku informacyjnego.
c) Powierzenie przetwarzania danych osobowych. (Kiedy należy podpisać umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych. Czy różni się powierzenie od udostępnienia danych osobowych oraz od upoważnień?
d) Przesłanki legalności przetwarzania danych osobowych
III. ZADANIA ABI NA GRUNCIE ZNOWELIZOWANEJ USTAWY
a) Nadzór nad prawidłowością przetwarzania danych i dokumentacją – jak to robić?
b) Zapewnienie zapoznania osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych
z przepisami o ochronie danych osobowych – szkolenie, czy inne formy? Jeśli tak, to jak i kogo szkolić? Przykładowe testy do szkoleń
c) Prowadzenie rejestru zbiorów danych osobowych.
d) Prowadzenie regularnych audytów wewnętrznych (sprawdzeń). Plan sprawdzeń, jak go przygotować i na co zwrócić uwagę?
e) Raportowanie o nieprawidłowościach do zarządzających organizacją oraz do GIODO (zasady przygotowania sprawozdań)
IV. SPRAWDZANIE ZGODNOŚCI PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH Z PRZEPISAMI O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH -PODSTAWOWE ZAGADNIENIA
V. RODZAJE SPRAWDZEŃ DOKONYWANYCH NA POTRZEBY ADO I/LUB GIODO
VI. SPRAWDZENIE DLA GIODO -PRZYKŁADOWE WYSTĄPIENIA GIODO dt. SYSTEMU MONITORINGU (WZÓR)
VII. SPRAWDZENIA DORAŹNE
a) Częstotliwość,
b) Termin
VIII. SPRAWDZENIE PLANOWE
a) Częstotliwość sprawdzeń
b) Pojęcia- „zakres” i „przedmiot” w kontekście planu sprawdzeń
c) Przygotowanie planu sprawdzeń – wzór planu sprawdzeń
d) Pierwszy plan sprawdzeń – od kiedy?
IX. PRZEPROWADZENIE SPRAWDZENIA PLANOWEGO-ASPEKTY PRAKTYCZNE
a) Co należy sprawdzać podczas sprawdzenia?
b) Czynności w toku sprawdzenia
c) Jakich dokumentów można żądać podczas sprawdzenia?
d) Pouczenia i Instrukcje kierowane do osób, które nie przestrzegają zasad określonych w dokumentacji
e) Weryfikacja zbiorów danych osobowych, które są przetwarzane u administratora danych lub procesora,
f) Sprawdzenie wypełniania obowiązków związanych z przetwarzaniem danych (art. 23–27,31-35 ustawy),
g) Jak w praktyce sprawdzać systemy informatyczne?
h) Czy można kontrolować procesorów, którym powierzono przetwarzanie danych osobowych?
i) Zlecanie innym osobom/podmiotom przeprowadzania czynności związanych z sprawdzeniami np. ASI
X. DOKUMENTOWANIE CZYNNOŚCI DOKONYWANYCH W WYNIKU SPRAWDZEŃ (np. notatka, protokół, kopia obrazu)
XI. JAK W PRAKTYCE PRZYGOTOWAĆ SPRAWOZDANIE?
a) Termin,
b) Zakres,
c) Kto dokonuje i na czym polega?
d) Przykładowy wzór sprawozdania ze sprawdzenia
XII. WDROŻENIE ZALECEŃ I USUWANIA STWIERDZONYCH UCHYBIEŃ PRZEZ ABI
XIII. ZAPEWNIANIE ZAPOZNANIA OSÓB UPOWAŻNIONYCH DO PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH Z PRZEPISAMI O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH
a) Edukowanie osób przetwarzające dane osobowe- np. szkolenia, warsztaty,
b) Testy sprawdzające wiedzę ( wzór)
XIV. PROWADZENIE REJESTRU ZBIORÓW DANYCH PRZETWARZANYCH PRZEZ ADO W KONTEKŚCIE WYMAGAŃ ROZPORZĄDZENIA REJESTRACYJNEGO-WARSZTATY (PRZYKŁADOWY WZÓR)
a) Zawartość lokalnego rejestru zbiorów
b) Struktura
c) Odnotowanie historii zmian (przykłady, warsztaty)
d) Jak spełnić wymóg jawności rejestru?
XV. REJESTROWANIE ZBIORÓW DANYCH OSOBOWYCH PO NOWELIZACJI USTAWY
a) Kiedy należy zarejestrować zbiór danych osobowych,
b) Zgłoszenie zbioru danych do rejestracji (zgłoszenia tradycyjne, drogą elektroniczną),
c) Powołanie ABI implikujące ograniczenie w zgłaszaniu zbiorów do GIODO
XVI. POWOŁANIE ABI IMPLIKUJĄCE OGRANICZENIE W ZGŁASZANIU ZBIORÓW DO GIODO
XVII. PODSTAWY PRAWNE POWOŁANIE ADMINISTRATORA BEZPIECZEŃSTWA INFORMACJI (ABI):
a) Jak to prawidłowo zrobić w jednostce organizacyjnej (szkoła, urząd, firma),
b) Obowiązek zgłaszania/powołania i odwołania ABI do GIODO.
XVIII. ABI – POWOŁYWAĆ CZY NIE?
a) Jakie są korzyści wynikające z powołania i zgłoszenia ABI?
b) Alternatywa: powołanie innej funkcji związanej z ochroną danych osobowych np. pełnomocnika lub koordynatora ds. ochrony danych osobowych
c) Nowe prawa i obowiązki dla ADO, który nie powoła ABI-ego
XIX. ROLA, ZADANIA I UMOCOWANIE ADMINISTRATORA SYSTEMU INFORMATYCZNEGO (ASI)
a) Czy łączenie funkcji administratora systemu informatycznego i ABI będzie zgodne z przepisami ustawy?
b) Powołanie ASI
XX. ABI, ZASTĘPCA ABI A OSOBA NIE WPISANA DO REJESTRU
a) Czy administrator danych, który nie powołał ABI przeprowadza sprawdzenie czy audytuje? Jakie przepisy mają zastosowanie?
b) Jak powołać zastępcę ABI-ego.
XXI. USYTUOWANIE ABI W ORGANIZACJI W OPARCIU O ZNOWELIZOWANE PRZEPISY
a) Jak przekonać administratora danych, że ABI to zysk dla firmy? Przed czym uchroni profesjonalny ABI, co oraz ile zyskamy,
b) Kto może pełnić funkcję ABI. Prawnik czy informatyk a może zupełnie kto inny
c) ABI w hierarchii organizacji. Pierwsze problemy po wejściu w życie zmienionych przepisów.
XXII. OBOWIĄZKI DLA ADO , KTÓRE NIE POWOŁAŁ ABI
XXIII. ZMIANY W ZAKRESIE POWIERZENIA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH OD 1 KWIETNIA 2016 ROKU
a) „… Nie wymaga zawarcia umowy między administratorem a podmiotem, o którym mowa w ust. 1, powierzenie przetwarzania danych, w tym przekazywanie danych, jeżeli ma miejsce między podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 1.”. Co to w praktyce oznacza?
b) Kto jest obowiązany zgłosić zbiór 500 plus do GIODO?
II DZIEŃ
I. JAK SKUTECZNIE ZABEZPIECZAĆ DANE OSOBOWE W ZBIORACH NIEINFORMATYCZNYCH?
II. WYMAGANIA BEZPIECZEŃSTWA W ZAKRESIE ZABEZPIECZENIA DANYCH OSOBOWYCH W SYSTEMACH INFORMATYCZNYCH I WYTYCZNE DO ICH REALIZACJ
III. DODATKOWE ELEMENTY SYSTEMU ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM DANYCH OSOBOWYCH DO WYKORZYSTANIA W PLANIE SPRAWDZEŃ ABI:
a) Polityka haseł
b) Polityka czystego biurka
c) Procedura zarządzania kluczami
d) Zasady dostępu do pomieszczeń
e) Komputery przenośne i „praca na odległość”
f) Komputerowe nośniki informacji
g) Kopie bezpieczeństwa
h) Zabezpieczenia przed szkodliwym oprogramowaniem,
i) Zabezpieczenia kryptograficzne,
j) Procedury reagowania na incydenty
IV. PODSTAWOWE WYMAGANIA DOTYCZĄCE FUNKCJONALNOŚCI SYSTEMU INFORMATYCZNEGO
a) Procedury nadawania uprawnień do przetwarzania danych i rejestrowania tych uprawnień w systemie informatycznym
b) Środki sprzętowe infrastruktury informatycznej i telekomunikacyjnej
c) Poziomy bezpieczeństwa
V. PRZYKŁADOWA DOKUMENTACJA. JAK JĄ SPORZĄDZIĆ I NA CO ZWRÓCIĆ SZCZEGÓLNĄ UWAGĘ
UCZESTNICY OTRZYMAJĄ WZORCOWĄ DOKUMENTACJĘ
Warsztat: Obligatoryjne i fakultatywne elementy dokumentacji
VI. UNIJNA REFORMA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
a) Kiedy rozporządzenie stanie się wiążące i jak się do tego przygotować?
b) Bezpośrednie stosowanie ogólnego rozporządzenia do krajowych porządków prawnych
c) Jaki będzie dalszy los prawny ustawy o ochronie danych osobowych?
d) Bezpośrednie stosowanie ogólnego rozporządzenia, a wymóg jego implementacji do porządków prawnych państw członkowskich
e) Organy odpowiedzialne za wdrożenie ogólnego rozporządzenia
VII. USTAWA O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH I OGÓLNE ROZPORZĄDZENIE UNIJNE O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH
a) Zakres stosowania i podstawowe definicje zawarte w ustawie o ochronie danych osobowych
b) Nowe kategorie danych – identyfikatory sieciowe, dane biometryczne w rozporządzeniu unijnym
c) Podstawy przetwarzania danych osobowych, z uwzględnieniem danych wrażliwych – obecnie i po wejściu w życie nowego rozporządzenia.
d) GDPR – nowe mechanizmy certyfikacji, profilowanie, kodeksy postępowań z danymi,
e) Nowe przesłanki przetwarzania danych osobowych zwykłych oraz wrażliwych
f) Obowiązek przeprowadzenia oceny skutków przetwarzania danych osobowych na ich ochronę
g) Nowe zasady realizacji obowiązku informacyjnego
h) Audyty należytej ochrony danych osobowych
i) Zasada ochrony danych osobowych na etapie projektowania tzw. privacy by design
j) Obowiązek informacyjny – porównanie treści obowiązku informacyjnego z ustawy o ochronie danych osobowych oraz w rozporządzeniu
Warsztaty- prawidłowa treść obowiązku informacyjnego
k) Współ-administratorzy czyli wspólne operacje przetwarzania danych osobowych przez kilku administratorów
l) Nowe mechanizmy certyfikacji w dziedzinie ochrony danych osobowych
VIII. KONTYNUATOR ABI- INSPEKTOR OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH (DPO)
a) Status prawny inspektora ochrony danych
b) Możliwość powołania Inspektora oraz wyjątki w których będzie trzeba powołać DPO
c) Powołanie oraz odwołanie inspektora ochrony danych
d) Nowe zadania inspektora ochrony danych
e) Profilowanie
f) Współpraca w sprawach ochrony danych osobowych
IX. KARY FINANSOWE ZA NARUSZENIE ZASAD OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
X. PRZETWARZANIE DANYCH PRACOWNIKÓW
a) Obowiązki pracodawcy jako administratora danych osobowych pracownika.
b) Czy pracodawca musi dopełnić obowiązku informacyjnego względem pracownika? Czy zbiory kadrowe należy rejestrować?
c) Jakie dane może posiadać pracodawca? Wykorzystywanie zaawansowanych systemów do ewidencjonowania pracy, identyfikatory służbowe, książki adresowe ze zdjęciami, witryny intranetowe.
d) W jakiej formie pracodawca może przetwarzać dane? Czy pracodawca może kserować dokumenty (dowód osobisty, prawo jazdy, aktu urodzenia dziecka, itd.) pracowników?
e) Ochrona wizerunku pracownika w kontekście ustawy o ochronie danych osobowych.
f) Zdjęcia na identyfikatorach
g) Pracodawca użytkownik – prawa i obowiązki w obszarze ochrony danych osobowych.
h) Wykorzystywanie danych pracowniczych do celów ustalania przestępstw popełnionych w ramach stosunku pracy
i) Komu i na jakich zasadach wolno udostępnić dane osobowe pracownika?
j) Postępowanie z wnioskami Policji, Prokuratury, urzędów, banków, rodziny
o udostępnienie danych osobowych.
k) Przetwarzanie danych osobowych pracowników i ich rodzin w związku ze świadczeniami jakie przysługują u Pracodawcy (ZFŚS).
l) Dane osobowe a ZFŚS,czy dopuszczalne jest żądanie od pracownika przedłożenia rocznego zeznania podatkowego (PIT) w celu wykazania wysokości dochodu, na potrzeby Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych?
m) Udzielanie informacji drogą telefoniczną na temat pracowników- najnowsze wytyczne GIODO,
n) Przekazywanie danych osobowych do podmiotów zewnętrznych realizujących świadczenia dodatkowe (prywatna opieka zdrowotna, karty sportowe – powierzenie czy udostępnienie danych osobowych).
o) Czy komornik może żądać od pracodawcy nr rachunkowego dłużnika?
XI. PRZYKŁADY ORZECZNICTWA I DOBRE PRZYKŁADY
XII. PRZEPISY SEKTOROWE W PYTANIACH I ODPOWIEDZIACH:
a) Czy rozsyłanie „rozdzielników” do uczestników postępowań administracyjnych nie narusza przepisów ustawy o ochronie danych osobowych?
b) Czy komornik jest uprawniony do tego, aby otrzymać numer rachunku bankowego dłużnika od jego pracodawcy?
c) Czy gońcy, czyli pracownicy urzędu miasta doręczający korespondencję urzędową muszą posiadać, nadane przez administratora, upoważnienie do przetwarzania danych osobowych?
d) Czy urząd stanu cywilnego, powołując się na ochronę danych osobowych, może odmówić mi wydania odpisów z aktów stanu cywilnego dotyczących członków mojej rodziny, jeśli swoją prośbę uzasadniam potrzebą załączenia ich do akt sprawy sądowej?
e) Czy szkoła posiadająca rejestr uczniów realizujących obowiązek szkolny w innych szkołach powinna zgłosić taki zbiór danych do rejestracji Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych?
f) Czy dyrektor przedszkola ma obowiązek zgłaszać Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych zbiory danych rodziców przedszkolaków?
g) Czy biblioteki prowadzone przez szkoły podlegają obowiązkowi zgłoszenia zbiorów do rejestracji Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych?
h) Czy, ze względu na fakt, że w zbiorze danych pracowników znajdują się, poza danymi osobowymi pracowników, również informacje dotyczące członków ich rodzin (małżonków i dzieci), pracodawca ma obowiązek zgłoszenia do rejestracji Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych zbioru danych osób u niego zatrudnionych?
i) Czy obowiązek rejestracji dotyczy administratorów wykorzystujących dane pracowników (obecnych i byłych), a także kandydatów do pracy i innych osób świadczących na rzecz administratora usługi na podstawie umów zlecenia, czy umów o dzieło?
j) Czy gmina powinna zgłosić zbiór danych prowadzony w ramach Elektronicznego Krajowego Systemu Monitoringu Orzekania o Niepełnosprawności?
k) Czy zgodne z ustawą jest wywieszanie w budynku sądu wokand, zawierających dane osobowe osób biorących udział w postępowaniu sądowym?
l) Czy dopuszczalne jest żądanie od pracownika przedłożenia rocznego zeznania podatkowego (PIT) w celu wykazania wysokości dochodu, na potrzeby Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych?
m) Czy spółka jest zobowiązana do zarejestrowania księgi udziałów oraz księgi akcyjnej?
n) Czy pracownicy urzędów gmin i starostw powiatowych mogą udzielać instytucjom, firmom i osobom prywatnym takich informacji dotyczących danych osobowych radnych, jak: imię, nazwisko, adres, telefon kontaktowy radnego? Czy urzędnicy mogą pobierać opłaty za udzielanie tych informacji?
o) Czy dostawca usług telekomunikacyjnych oraz bank może kserować dowody osobiste swoich klientów oraz potencjalnych klientów?
p) Czy starosta może odmówić udostępnienia z prowadzonej ewidencji pojazdów numeru rejestracyjnego i numeru VIN pojazdu należącego do konkretnej osoby na potrzeby złożenia wniosku o zabezpieczenie roszczenia w postępowaniu cywilnym?
q) Czy pracownicy urzędów gmin i starostw powiatowych mogą udzielać instytucjom, firmom i osobom prywatnym takich informacji dotyczących danych osobowych radnych, jak: imię, nazwisko, adres, telefon kontaktowy radnego? Czy urzędnicy mogą pobierać opłaty za udzielanie tych informacji?
r) Czy w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) można opublikować oświadczenia majątkowe radnych zawierające adresy ich zamieszkania?
s) Czy wynikający z art. 27 c ustawy o samorządzie województwa obowiązek złożenia oświadczenia majątkowego wraz z kopią zeznania o wysokości osiągniętego dochodu (PIT), w sytuacji, gdy opodatkowaniu podlegały łącznie dochody obojga małżonków, a powyższy obowiązek spoczywa jedynie na jednym z nich, nie narusza przepisów ustawy o ochronie danych osobowych?
t) Czy jednostka wykonujących zadania pomocy społecznej może udostępnić kuratorowi sądowemu dane osobowe osób korzystających z ich opieki?
u) Czy zbiory danych zawierające podania o pracę powinny zostać zarejestrowane u Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych?
XIII. REKAPITULACJA I INDYWIDUALNE KONSULTACJE PRAWNE Z TRENEREM
Metoda:
Szkolenie jest oparte na prezentacjach multimedialnych wzbogaconych o liczne case study. W czasie szkolenia rozwiązywane są konkretne problemy prawne oraz przeprowadzane ćwiczenia przygotowujące do sporządzania wymaganych dokumentów. Dzięki temu, że grupy są kilkuosobowe, każdy ma możliwość indywidualnych konsultacji.
Uczestnicy szkolenia otrzymają w formie elektronicznej wszystkie nowe, niezbędne wzory prawem wymaganej dokumentacji oraz wzory planu sprawdzeń, sprawozdań, wewnętrznego rejestru, przykładowe wystąpienia GIODO do ABI-ego i wielu innych.
Na szkolenia otwarte realizowane przez COGNITIO Centrum Przedsiębiorczości i Szkoleń może zgłosić się każda osoba chcąca zgłębić wiedzę w określonym obszarze. Zaletą tego rodzaju szkoleń oprócz wiedzy prezentowanej przez Trenera są tzw. „dobre praktyki”, czyli wymiana informacji pomiędzy uczestnikami reprezentującymi różne instytucje i style działania. Szkolenia te są także doskonałą okazją do nawiązania kontaktów zawodowych.
tel. 515 817 668 | e-mail: kmalec@cognitio.edu.pl
Ułatwienia dostępu