Ładowanie Wydarzenia

« All Wydarzenia

  • To wydarzenie minęło.

Jak skutecznie wyegzekwować prawidłowe oświadczenie o wartości sprzedaży napojów alkoholowych oraz I ratę opłaty do 31 stycznia 2019 roku. Wydawanie, zmiany, wygaszanie i cofanie wszelkich zezwoleń na sprzedaż alkoholu w pigułce – dla początkujących i dla zaawansowanych.

24 stycznia 2019 | 10:00 - 15:00

| 355+VAT

Uczestnicy:

Szkolenie jest skierowane do osób zajmujących się zezwoleniami  na sprzedaż alkoholu  w urzędach miast i gmin, zarówno od niedawna  jak i do tych  z dużym doświadczeniem, członków komisji rozwiązywania problemów alkoholowych, strażników miejskich, pełnomocników ds. profilaktyki,  ale też do urzędników urzędów wojewódzkich kontrolujących  samorządy.

KTO BĘDZIE PROWADZĄCYM SZKOLENIE?

Magister prawa, etatowy członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego, przewodnicząca składów orzekających organu II instancji w sprawach odwoławczych, szczególnie z zakresu ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, transportu drogowego, pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych oraz wielu innych. Przez 6 lat – pozaetatowy członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ostrołęce.

PROGRAM:
1.Polityka informacyjna organu w stosunku do przedsiębiorców w aspekcie  terminów  wnoszenia oświadczenia i opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż alkoholu.

-jak doprowadzić do dołączenia przez przedsiębiorcę do oświadczenia o wartości sprzedaży napojów alkoholowych  raportu z kasy  fiskalnej o wysokości obrotów rocznych napojów alkoholowych 

 

2.Realizacja obowiązku złożenia oświadczenia o wartości sprzedaży alkoholu za rok 2018:

–  kto musi złożyć oświadczenie i za jakie zezwolenia,

– prawidłowa forma i treść dokumentu, kwestia pouczenia, 

– problem  ochrony prawnej danych  zawartych  w oświadczeniu – tajemnica przedsiębiorstwa ,

– czy można składać korekty oświadczeń,

– kwestia dodatkowych dokumentów dołączanych do oświadczenia- prawo czy obowiązek.

 

3.Termin  wniesienia I raty opłaty za korzystanie z zezwoleń do 31 stycznia 2019 roku:

– przelewy internetowe i bankowe – zasady oceny prawidłowości  wniesienia opłaty , 

 – obowiązki organu po 31 stycznia 2019 r. – polityka informacyjna,

– brak  opłaty raty  w  terminie  –  kiedy i jak  naliczyć zaległą opłatę, kwestia  naliczania 30 %,

– rezygnacja z zezwolenia z powodu likwidacji punktu sprzedaży-  jak wówczas prawidłowo obliczyć należną opłatę.

 

4.Procedura stwierdzenia wygaśnięcia zezwolenia krok po kroku :

– kiedy należy wszcząć postępowanie,

– obowiązkowe czynności organu w trakcie postepowania,

– jak skutecznie i zgodnie z prawem wyegzekwować zaległe opłaty  po wygaszeniu  zezwolenia ,

– prawidłowe ustalenie okresu karencji,

 

5.Jak zgodnie z  aktualnie obowiązującymi przepisami prawa poprawnie  wydawać  zezwolenia na sprzedaż alkoholu w 2019 roku :

– jak oceniać i przyjmować tytuł prawny do lokalu,

– jak poprawnie wezwać  do uzupełnienia braków formalnych wniosku ,

– nowe  zasady poświadczania za zgodność z oryginałem dokumentów – co z opłatą skarbową? 

– doprecyzowanie zasad liczenia terminów proceduralnych w aspekcie terminu ważności zezwolenia .

– rozstrzyganie wątpliwości faktycznych na korzyść strony w  postępowaniu o cofnięcie zezwolenia,

– obowiązek   stosowania utrwalonej  praktyki rozstrzygania spraw,

– obligatoryjne wskazanie niespełnionych przesłanek do wydania decyzji zgodnej z żądaniem strony,

–  istota i procedura rozpoznania ponaglenia;

– zezwolenia  jednorazowe (imprezy masowe)  i kateringowe – ustalenie organu właściwego, termin ważności, zasięg terytorialny zezwolenia oraz prawidłowa treść zezwolenia,

– czy można udzielić zezwolenia  na sprzedaż alkoholu  w placówce  kulturalnej  ( dom kultury, kino, teatr, itp.)  w aspekcie  zakazów ustawowych –  obowiązujące przepisy  prawa i porady praktyczne.

– jak ustalić prawidłową wysokość opłaty za zezwolenie i kiedy ją wnieść.

–  zrzeczenie się  przez przedsiębiorcę prawa do wniesienia odwołania –  termin i forma,

–  stosowanie instytucji „zrzeczenia się” do postanowień ,

–  skutki zrzeczenia się  dla wprowadzenia danych  do  ewidencji działalności gospodarczej.

 

6.Zmiana treści zezwolenia – kiedy i w jakim trybie należy ją przeprowadzić :

– kiedy potrzebna jest zgoda strony, jakie przepisy zastosować,

– dekomunizacja  nazw ulic ,

– zmiany  numeracji nieruchomości,

– zmiany nazwy  firmy, nazwiska , itp.,

– czy wpisywać adres magazynu dystrybucyjnego do treści zezwolenia,

 

7.Procedura kontroli wiarygodności oświadczeń o wartości sprzedaży alkoholu składanych przez przedsiębiorców:

–  analiza prawdopodobieństwa  naruszenia prawa – jak ją przeprowadzić?,

– obowiązki organu kontrolnego w BIP-ie,

– jak ustalić liczbę kontroli  i wyznaczyć podmioty kontrolowane,  

– zakaz ponownej  kontroli – czego dotyczy,

– skarga na przewlekłość postępowania kontrolnego  

– najnowsze orzecznictwo w sprawie cofnięcia zezwolenia  z powodu fałszywych danych w oświadczeniu i jego wpływ na  kontrole oświadczeń .

 

8.Omówienie wpływu ostatnich nowelizacji ustawy na praktykę organu oraz aktualnych projektów zmian. Ustawa o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej – wpływ na  funkcjonowanie zezwoleń na sprzedaż napojami alkoholowymi.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

  • cena zawiera obiad, przerwy kawowe, materiał szkoleniowe oraz wydanie certyfikatów dla każdego uczestnika szkolenia,
  • rabat – 15 zł/osobę za zgłoszenie min. 2 pracowników z jednej instytucji,
  • potwierdzenie szczegółów szkolenia nastąpi na 3 dni przed planowanym terminem.
Formluarz zgłoszeniowy
  1. (wymagane)
  2. (wymagane)
  3. (wymagany adres email)
  4. (wymagane)
  5. Jeżeli w szkoleniu ma uczestniczyć więcej niż jedna osoba prosimy wpisać dane pozostałych osób wedłu poniższego schematu.
  6. Dane do wystawienia faktury
  7. (wymagane)
  8. (wymagane)
  9. (wymagane)
  10. (wymagane)
  11. (wymagane)
  12. Informacje organizacyjne:

    1. Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. ze zmianami w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany ze środków publicznych wystawiamy fakturę zwolnioną z podatku VAT. Faktury wystawiane są w dniu szkolenia standardowo z terminem płatności 7 dni i wręczane uczestnikom szkolenia wraz z materiałami szkoleniowymi lub przesyłane pocztą.

    2. Wszyscy zgłoszeni uczestnicy otrzymają fakturę, materiały szkoleniowe, certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu, serwis kawowy i lunch.

    3. Rezygnacji można dokonać mailem lub telefonicznie na 3 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia. W przypadku rezygnacji ze zgłoszonego uczestnictwa po tym terminie centrum COGNITIO s.c. może obciążyć instytucje delegujące kosztami w/w szkolenia.

    4. Organizator zastrzega sobie prawo, zmiany lub odwołania terminu w przypadku małej ilości zgłoszeń.

    5. Potwierdzenie wpłynięcia zgłoszenia należy kierować na numer 510 407 431, 504 476 246 lub mailowo: biuro@cognitio.edu.pl lub fax: 85 874 23 45/ 22 486 31 26

  13. Obowiązek informacyjny w związku z przetwarzaniem danych osobowych

    1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest COGNITIO – Centrum Przedsiębiorczości i Szkoleń s.c. (dalej: „ADMINISTRATOR”), z siedzibą: 15 – 604 Stanisławowo 36 d. Z Administratorem można się kontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej na adres: ul. J. H. Dąbrowskiego 20B, 15-872 Białystok lub drogą e-mailową pod adresem: biuro@cognitio.edu.pl

    2) Administrator nie ma obowiązku wyznaczyć Inspektora Ochrony Danych.

    3) Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a i b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), w oparciu o zgodę osoby, której dane dotyczą.

    4) Przetwarzanie danych osobowych odbywa się w celu udziału w rekrutacji, udziału w szkoleniach, wystawienia dokumentów potwierdzających ukończenie zajęć.

    5) Przetwarzanie danych osobowych nie odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora lub strony trzeciej.

    6) Dane osobowe nie pochodzą od stron trzecich.

    7) Administrator nie zamierza przekazywać danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

    8) Administrator nie będzie przekazywał danych osobowych innym podmiotom, a jeżeli to nastąpi to tylko na podstawie przepisów prawa lub umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.

    9) Dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora przez 5 lat.

    10) Osoba, której dane dotyczą ma prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz o prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.

    11) Skargę na działania Administratora można wnieść do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

    12) Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale wzmagane, by można było wziąć udział w szkoleniu. Ich nie podanie spowoduje brak możliwości skorzystania z oferty Administratora.

    13) Administrator nie przewiduje zautomatyzowanego podejmowania decyzji.

 

Szczegóły

Data:
24 stycznia 2019
Godzina:
10:00 - 15:00
Koszt:
355+VAT
Kategoria Wydarzenie:
Wydarzenie Tagi:
, , , ,

Miejsce wydarzenia

Kraków, Centrum Szkoleniowe Europrofes
Aleja Zygmunta Krasińskiego 10/4
Kraków, małopolskie 31-001 Polska
+ Google Map

Organizator

COGNITIO s.c.
Phone
508 753 744, 507 448 475
Zobacz witrynę: Organizator

Szkolenia otwarte

Na szkolenia otwarte realizowane przez COGNITIO Centrum Przedsiębiorczości i Szkoleń może zgłosić się każda osoba chcąca zgłębić wiedzę w określonym obszarze. Zaletą tego rodzaju szkoleń oprócz wiedzy prezentowanej przez Trenera są tzw. „dobre praktyki”, czyli wymiana informacji pomiędzy uczestnikami reprezentującymi różne instytucje i style działania. Szkolenia te są także doskonałą okazją do nawiązania kontaktów zawodowych.


W celu ustalenia szczegółów i warunków realizacji zamówienia prosimy o kontakt z Katarzyną Malec

tel. 515 817 668 | e-mail: kmalec@cognitio.edu.pl

Pobierz formularz

Ułatwienia dostępu