CEL SZKOLENIA:
Podstawowym celem tego szkolenia jest wyjaśnienie istoty postępowania skargowo – wnioskowego oraz postępowania w sprawach dotyczących petycji, podstaw ich stosowania, relacji tych postępowań do postępowań odrębnych, szczegółowe objaśnienie trybu postępowania, dotyczącego rozpatrywania skarg i wniosków, trybu postępowania z petycjami oraz przybliżenie instytucji ogólnego postępowania administracyjnego, które znajdują zastosowanie w sprawach skarg i wniosków. W trakcie szkolenia zostaną przedstawione różnice pomiędzy skargą rozpatrywaną w trybie działu VIII KPA, a skargą w trybie toczącego się postępowania administracyjnego.
Prowadzący:
Trener z bogatym doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń dla pracowników organów administracji rządowej oraz samorządowej. Radca prawny. Od 20 lat związana zawodowo z administracja rządową – zastępca Dyrektora Wydziału Nadzoru i Kontroli w Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim w Białymstoku. Od 2011 roku prowadzi szkolenia w formie warsztatów praktycznych z zakresu stosowania procedury administracyjnej, adresowane do pracowników administracji samorządowej i rządowej, których celem jest doskonalenie zawodowe, wzmocnienie kompetencji, podnoszenie wiedzy i rozwijanie umiejętności w zakresie praktycznego stosowania przepisów KPA. Podczas szkoleń koncentruje się na tym, by w jak najlepszy, zrozumiały, poparty licznymi przykładami sposób przekazać wiedzę odbiorcom.
Adresowane do:
– pracowników koordynujących w urzędzie postępowania ze skargami, wnioskami, petycjami, sprawujących nadzór i kontrolę nad prawidłowym prowadzeniem postępowań skargowo – wnioskowych, postępowań w sprawach z petycji, nadzorujących prawidłowość prowadzenia Centralnego Rejestru Skarg, Wniosków i Petycji
– pracowników zatrudnionych w komórkach organizacyjnych lub na stanowiskach pracy właściwych do rozpatrywania skarg, wniosków, petycji (szczególnie badających zasadność skarg należących do właściwości organu),
– pracowników obsługujących organy stanowiące i kontrolne j.s.t,
– a także radnych wchodzących w skład tych organów i w skład komisji, a od 2018 r. – komisji skarg, wniosków i petycji.
Uczestnicy szkolenia otrzymują:
– materiał opisowy – tekstowy – przepisy k.p.a. wraz z komentarzami (które wykorzystają po zakończeniu szkolenia stosując rozwiązania prawne przy prowadzeniu postępowań skargowo – wnioskowych oraz w sprawach z petycji);
– przykładowe wzory pism do stosowania w instytucjach postępowania skargowego, wnioskowego oraz w sprawach załatwianych petycji.
– prezentację multimedialną, po jej omówieniu i zakończeniu szkolenia.
W zależności od potrzeb materiały tekstowe zostaną udostępnione uczestnikom w wersji elektronicznej, po zakończeniu szkolenia.
Program:
1. Postępowanie w sprawie rozpatrywania skarg i wniosków.
– braki formalne skargi i treść wezwania do ich uzupełnienia oraz treść pouczenia (warsztaty).
– braki formalne wniosku i treść wezwania do ich uzupełnienia oraz treść pouczenia (warsztaty).
– obowiązek powołania w przyszłej kadencji organów j.s.t.- komisji skarg, wniosków i petycji – określenie zasad i trybu jej działania w statucie;
– indywidulane uprawnienia kontrolne radnych;
2. Obowiązki podmiotów administracji publicznej wynikające z ustawy o petycjach.
– obowiązki informacyjne adresata petycji.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
Na szkolenia otwarte realizowane przez COGNITIO Centrum Przedsiębiorczości i Szkoleń może zgłosić się każda osoba chcąca zgłębić wiedzę w określonym obszarze. Zaletą tego rodzaju szkoleń oprócz wiedzy prezentowanej przez Trenera są tzw. „dobre praktyki”, czyli wymiana informacji pomiędzy uczestnikami reprezentującymi różne instytucje i style działania. Szkolenia te są także doskonałą okazją do nawiązania kontaktów zawodowych.
tel. 515 817 668 | e-mail: kmalec@cognitio.edu.pl
Ułatwienia dostępu