Ładowanie Wydarzenia

« All Wydarzenia

  • To wydarzenie minęło.

Prawo pracy 2018 – wykładnia obowiązujących przepisów oraz nadchodzące zmiany. Zmiany dotyczące RODO w procesie rekrutacji.

16 marca 2018 | 10:00 - 15:00

| 375zł (+VAT)

Celem szkolenia jest praktyczne omówienie zagadnień związanych z prawem pracy od zagadnień dotyczących zatrudniania pracowników, poprzez trwanie stosunku pracy, po jego ustanie z uwzględnieniem najnowszych zmian. Na szkoleniu zostaną omówione najnowsze interpretacje i stanowiska organów kontrolujących. Zostaną wskazane najczęściej popełniane błędy, które organy kontrolujące uważają jako rażące i za które grożą sankcje karne.Każdy przypadek omawiany na szkoleniu poparty jest praktycznymi przykładami.

Adresaci szkolenia: szkolenie skierowane jest do osób zajmujących się na co dzień tematyką związaną z zatrudnianiem pracowników, procesami związanymi z przebiegiem zatrudnienia pracowników a także osób, które chcą poznać tą tematykę lub ją zgłębić. Szkolenie również skierowane jest do osób zarządzających zakładem pracy, ich właścicieli, dyrektorów, kierowników.

Metodyka szkolenia: szkolenie zostanie  przedstawione w formie prezentacji multimedialnej uzupełnionej o przykłady i ćwiczenia, dzięki którym uczestnicy szkolenia będą mogli w praktyczny sposób poznać zastosowanie obecnie obowiązujących przepisów a także podzielić się między sobą doświadczeniem w zakresie omawianej problematyki.

Trener: MONIKA FRĄCZEK – Specjalista prawa pracy, 16 lat pracownik Departamentu Prawa Pracy w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. W ramach swoich obowiązków brała udział w pracach legislacyjnych i sporządzaniu opinii prawnych z zakresu prawa pracy. Absolwentka Podyplomowego Studium Zbiorowych Stosunków Pracy i Zasobów Ludzkich Instytutu Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Zagadnień Legislacyjnych na Uniwersytecie Warszawskim. Specjalizuje się w praktycznych zagadnieniach prawa pracy, w szczególności dotyczących: prawidłowego zatrudniania pracowników, prawidłowego postępowania w razie konieczności zwolnienia pracownika, uprawnień pracowniczych (w tym rodzicielskich), planowania i rozliczania czasu pracy, dokumentacji pracowniczej, podnoszenia kwalifikacji zawodowych, problematyki pracy tymczasowej. Jest autorką wielu opracowań analitycznych i praktycznych z zakresu prawa pracy oraz współautorką książek – poradników dotyczących uprawnień rodzicielskich i terminowych umów o pracę. Posiada doświadczenie praktyczne, budowane w ramach kontaktów z przedsiębiorcami i instytucjami przede wszystkim w trakcie szkoleń otwartych i zamkniętych kierowanych do pracowników kadr i działów personalnych, przedstawicieli pracowników, a także pracodawców i osób zarządzających w imieniu pracodawcy przedsiębiorstwem lub instytucją.

PROGRAM SZKOLENIA:
1. Nadchodzące zmiany w przepisach prawa pracy ze względu na wejście w życie od 25 maja 2018 r. rozporządzenia UE w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, w szczególności:
• nowe przepisy Kodeksu pracy dotyczące pozyskiwania i przetwarzania danych osobowych kandydatów do pracy i nowych pracowników (nowe zasady przetwarzania danych uzyskanych „na żądanie” oraz za zgodą),
• nowe przepisy Kodeksu pracy dotyczące monitoringu miejsca pracy oraz obecne orzecznictwo i wykładnia w kwestii monitoringu narzędzi pracy i wykonywania pracy,
• nowe przepisy ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych,
• nowe przepisy dotyczące przetwarzania danych zawartych w orzeczeniach lekarskich o zdolności pracownika do pracy oraz w skierowaniach,
• zakres przedmiotowy nowej ustawy o ochronie danych osobowych,
• konieczność i podstawa prawna zatrudniania inspektora ochrony danych – zakres jego obowiązków oraz uprawnienia,
2. Wchodząca od 1 stycznia 2019 r. możliwość żądania przez pracodawcę podania przez pracownika numeru rachunku bankowego, na który będzie wypłacane wynagrodzenie za pracę i inne świadczenia związane z pracę, obowiązki pracodawcy w tzw. okresie przejściowym,
3. Planowane nowe przepisy w zakresie dyskryminacji i mobbingu idące w kierunku ułatwiania pracownikom dochodzenia roszczeń z tego tytułu przed sądami pracy,
4. Obowiązki związane z tworzeniem strategii i procedur – zgodnie z planowanymi zmianami oraz z wykładnią i orzecznictwem (procedura antymobbingowa, procedury antykorupcyjne),
5. Zasady ochrony przedemerytalnej obowiązujące od 1 października 2017 r.,
6. Zmiany dotyczące uelastycznienia czasu pracy niektórych pracowników – rodziców, w tym rodziców dziecka niepełnosprawnego, a także pozwalające na łatwiejsze wykonywanie pracy w formie telepracy,
7. Kontrole PIP w 2018 r. w szczególności w zakresie:
• obowiązku wypłaty poprawnie wyliczonego wynagrodzenia w terminie (konieczność uzyskania potwierdzenia liczby przepracowanych godzin przed wypłatą),
• zakazu potrącania poniżej minimalnej stawki godzinowej,
• niezgodnego z prawem zastępowania umów o pracę umowami cywilnoprawnymi – postawa PIP zgodnie z najnowszą wykładnią,
8. Najnowsze orzecznictwo sądów pracy oraz najnowsza wykładnia – najbardziej praktyczne i przydatne zagadnienia, w tym dotyczące zawierania umów na czas określony, urlopów okolicznościowych, udzielania urlopu zaległego oraz poprawnego dokonywania wypowiedzenia,
9. Zasady poprawnego wydawania i wypełniania świadectw pracy zgodnie z wykładnią oraz orzecznictwem, w tym:
• możliwość wyboru wzoru świadectwa pracy,
• zasady wydawania świadectw pracy, gdy zatrudnienie jest kontynuowane na podstawie kolejnych stosunków pracy,
• zasady wydawania świadectwa pracy na wniosek pracownika (postać papierowa albo elektroniczna wniosku),
• zasady poprawnego wydawania i wysyłania świadectw pracy uprawnionym osobom, w tym także świadectwa pracy po zmarłym pracowniku,
• terminy na wydanie świadectwa pracy sprostowanego w wyniku orzeczenia sądowego oraz na uzupełnienie świadectwa pracy,
• zasady dotyczące wydawania świadectwa pracy w wyniku ugody (dotyczącej ustania zatrudnienia),
• zasady prostowania świadectwa pracy, w tym po upływie terminu,
• zasady sporządzania odpisu świadectwa pracy zgodnie z najnowszą wykładnią,
10. Dalsze, planowane zmiany w przepisach dotyczących świadectw pracy mające na celu ułatwienie pracownikom uzyskania świadectwa pracy, w tym:
• wprowadzenie wydłużonych terminów na wystąpienie o sprostowanie świadectwa pracy przez pracodawcę oraz do sądu pracy,
• mandat za niewydanie świadectwa pracy w terminie,
11. Nadchodząca zmiana przepisów dotyczących prowadzenia (w postaci papierowej albo elektronicznej) oraz przechowywania akt osobowych pracownika i pozostałej dokumentacji pracowniczej od 1 stycznia 2019 r. w szczególności:
• zasady skrócenia okresu przechowywania dokumentów z akt osobowych pracowników,
• zasady przechowywania pozostałej dokumentacji pracowniczej,
• termin na zniszczenie oraz termin na zwrócenie dokumentacji pracownikowi albo byłemu pracownikowi,
• dodatkowe informacje, które pracodawcy będą musieli dawać pracownikom razem ze świadectwem pracy,
• zasady dokonywania zmiany postaci przechowywanych dokumentów z papierowej na elektroniczną i odwrotnie,
• zasady postępowania z dokumentami sporządzonymi w formie pisemnej po zmianie postaci dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych (obowiązek zwrócenia pracownikowi oraz byłemu pracownikowi),
• obowiązek wydawania kopii dokumentacji pracowniczej na wniosek pracownika, byłego pracownika albo uprawnionej osoby.

 

Udzielamy rabatu -15zł/os w przypadku zgłoszenia min. 2 osób z jednej instytucji.

RODO ochrona danych

Formluarz zgłoszeniowy
  1. (wymagane)
  2. (wymagane)
  3. (wymagany adres email)
  4. (wymagane)
  5. Jeżeli w szkoleniu ma uczestniczyć więcej niż jedna osoba prosimy wpisać dane pozostałych osób wedłu poniższego schematu.
  6. Dane do wystawienia faktury
  7. (wymagane)
  8. (wymagane)
  9. (wymagane)
  10. (wymagane)
  11. (wymagane)
  12. Informacje organizacyjne:

    1. Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. ze zmianami w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany ze środków publicznych wystawiamy fakturę zwolnioną z podatku VAT. Faktury wystawiane są w dniu szkolenia standardowo z terminem płatności 7 dni i wręczane uczestnikom szkolenia wraz z materiałami szkoleniowymi lub przesyłane pocztą.

    2. Wszyscy zgłoszeni uczestnicy otrzymają fakturę, materiały szkoleniowe, certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu, serwis kawowy i lunch.

    3. Rezygnacji można dokonać mailem lub telefonicznie na 3 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia. W przypadku rezygnacji ze zgłoszonego uczestnictwa po tym terminie centrum COGNITIO s.c. może obciążyć instytucje delegujące kosztami w/w szkolenia.

    4. Organizator zastrzega sobie prawo, zmiany lub odwołania terminu w przypadku małej ilości zgłoszeń.

    5. Potwierdzenie wpłynięcia zgłoszenia należy kierować na numer 510 407 431, 504 476 246 lub mailowo: biuro@cognitio.edu.pl lub fax: 85 874 23 45/ 22 486 31 26

  13. Obowiązek informacyjny w związku z przetwarzaniem danych osobowych

    1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest COGNITIO – Centrum Przedsiębiorczości i Szkoleń s.c. (dalej: „ADMINISTRATOR”), z siedzibą: 15 – 604 Stanisławowo 36 d. Z Administratorem można się kontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej na adres: ul. J. H. Dąbrowskiego 20B, 15-872 Białystok lub drogą e-mailową pod adresem: biuro@cognitio.edu.pl

    2) Administrator nie ma obowiązku wyznaczyć Inspektora Ochrony Danych.

    3) Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a i b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), w oparciu o zgodę osoby, której dane dotyczą.

    4) Przetwarzanie danych osobowych odbywa się w celu udziału w rekrutacji, udziału w szkoleniach, wystawienia dokumentów potwierdzających ukończenie zajęć.

    5) Przetwarzanie danych osobowych nie odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora lub strony trzeciej.

    6) Dane osobowe nie pochodzą od stron trzecich.

    7) Administrator nie zamierza przekazywać danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

    8) Administrator nie będzie przekazywał danych osobowych innym podmiotom, a jeżeli to nastąpi to tylko na podstawie przepisów prawa lub umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.

    9) Dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora przez 5 lat.

    10) Osoba, której dane dotyczą ma prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz o prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.

    11) Skargę na działania Administratora można wnieść do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

    12) Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale wzmagane, by można było wziąć udział w szkoleniu. Ich nie podanie spowoduje brak możliwości skorzystania z oferty Administratora.

    13) Administrator nie przewiduje zautomatyzowanego podejmowania decyzji.

 

Szczegóły

Data:
16 marca 2018
Godzina:
10:00 - 15:00
Koszt:
375zł (+VAT)
Kategoria Wydarzenie:

Miejsce wydarzenia

Olsztyn
Warmińsko-Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego, Plac Gen. Józefa Bema 3
Olsztyn,
+ Google Map

Organizator

COGNITIO s.c.
Phone
508 753 744, 507 448 475
Zobacz witrynę: Organizator

Szkolenia otwarte

Na szkolenia otwarte realizowane przez COGNITIO Centrum Przedsiębiorczości i Szkoleń może zgłosić się każda osoba chcąca zgłębić wiedzę w określonym obszarze. Zaletą tego rodzaju szkoleń oprócz wiedzy prezentowanej przez Trenera są tzw. „dobre praktyki”, czyli wymiana informacji pomiędzy uczestnikami reprezentującymi różne instytucje i style działania. Szkolenia te są także doskonałą okazją do nawiązania kontaktów zawodowych.


W celu ustalenia szczegółów i warunków realizacji zamówienia prosimy o kontakt z Katarzyną Malec

tel. 515 817 668 | e-mail: kmalec@cognitio.edu.pl

Pobierz formularz

Ułatwienia dostępu