Ładowanie Wydarzenia

« Wszystko Wydarzenia

  • To event minęło.

Praktyczne korzystanie z przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. KPA – z omówieniem zmian do KPA wprowadzonych od 1 czerwca 2017 r. oraz zasad prowadzenia postępowań w formie elektronicznej

26 kwietnia 2018 | 10:00 - 15:00

| 355zł + VAT

Czemu służy szkolenie?

Szkolenie ma charakter głównie praktyczny – służy wyjaśnieniu najczęstszych wątpliwości interpretacyjnych z zakresu KPA, aktów wykonawczych do KPA.

W jego trakcie omówione zostaną zagadnienia związane z interpretacją przepisów prawnych w świetle wiodącej linii orzecznictwa administracyjnego, doktryny.

Szczegółowo omówiona zostanie nowelizacja przepisów KPA, obowiązująca od 1 czerwca 2017 r. 

Co otrzymują uczestnicy?

– materiał tekstowy w formie papierowej – analiza porównawcza przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego wraz z komentarzami do poszczególnych instytucji (Kodeks wraz z komentarzami i zaznaczeniem zmian przepisów wprowadzonych do K.p.a. od 01.06.2017 r. );

– przykładowe wzory pism i formularzy, których zastosowanie zostanie omówione w trakcie szkolenia (pism organu kierowanych do m.in. stron postępowania, organów współdziałających w postępowaniu), przeznaczone do wykorzystania w komunikacji organu ze stroną/uczestnikiem postępowania).

– materiał w formie elektronicznej – w przypadku zainteresowania.

Cel szkolenia?

– podniesienie kompetencji oraz pogłębienie wiedzy pracowników organów administracji publicznej na różnym poziomie praktycznego korzystania z przepisów kodeksu postępowania administracyjnego;

– wyposażenie uczestników szkolenia w aktualną wiedzę niezbędną do rozstrzygania spraw administracyjnych.

Forma szkolenia:

Szkolenie prowadzone jest w formie wykładu (prezentacji multimedialnej), połączonego z warsztatami oraz prezentacją wzorów pism i formularzy do zastosowania w ramach prowadzenia postępowań administracyjnych, do których mają zastosowanie przepisy K.p.a. 

Prowadzący:

Aneta Kuberska – trener z bogatym doświadczeniem praktycznym. Od 20 lat związana zawodowo z rządową administracją publiczną. Radca prawny, zastępca dyrektora Wydziału Nadzoru i Kontroli w Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim w Białymstoku. Od 2011 roku prowadzi cykliczne szkolenia w formie wykładów, połączone z warsztatami – z zakresu prawidłowego stosowania przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego, prowadzenia postępowań skargowo – wnioskowych, rozpatrywania petycji. Prowadzone przez Panią Anetę Kuberską szkolenia adresowane są do pracowników korzystających w sposób praktyczny z przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego, których celem jest doskonalenie zawodowe, wzmacnianie kompetencji, poszerzanie wiedzy i rozwijanie umiejętności w zakresie praktycznego stosowania przepisów K.p.a. 

Program:

1. Istota i cel postepowania administracyjnego – zakres stosowania przepisów KPA (art. 1)

2. Znaczenie zasad ogólnych KPA w procedurze administracyjnej – katalog zmian, ich praktyczne znaczenie oraz skutki naruszenia –  prezentacja na przykładach wybranych orzeczeń WSA i NSA

3. Właściwość  organów (art. 20 i 21)

– właściwość rzeczowa i miejscowa

4. Wyłączenie pracownika i organu – przesłanki, forma skutki (art.24)

5. Strony postępowania

– strona postępowania (art. 28 i 29)

– udział organizacji społecznej w postępowaniu administracyjnym  (art. 31)

6. Pełnomocnictwo w postępowaniu administracyjnym

7. Doręczenia: papierowe, elektroniczne, nowe zasady doręczeń na skrzynki podawcze podmiotów publicznych, skuteczność doręczeń, wezwania do usuwania braków podania (art. 39-56)

8. Terminy załatwiania spraw w postępowaniu administracyjnym i zasady ich obliczania

9. Postępowanie

– wszczęcie postępowania (art. 61-66)

– zawieszenie postępowania (art. 97-103)

– umorzenie postępowania (art. 105)

– prowadzenie metryki sprawy, sporządzanie protokołów, adnotacji (art. 66-72)

10. Posiedzenie w trybie współdziałania jako forma przyspieszenia zajęcia stanowiska przez organ współdziałający – usprawnienie współdziałania organów (art. 106 § 6 i art. 106a k.p.a.)

11. Ponaglenie na niezałatwienie sprawy w terminie (art. 36-38 k.p.a.),

– usprawnienie procedury rozpoznania ponaglenia; obowiązek pouczenia strony o możliwości wniesienia ponaglenia, w sytuacji, o której mowa w art. 36 § 1 k.p.a.

12. Zmiany w obszarze postępowania dowodowego – nakaz rozstrzygania niedających się usunąć wątpliwości faktycznych/prawnych na korzyść strony (art.81a); wskazanie niespełnionych przesłanek do wydania decyzji zgodnie z żądaniem strony (art. 79a);

– dane osobowe w decyzji administracyjnej, udostępnianie akt administracyjnych

w kontekście ochrony danych osobowych (art.73-74)

– dowody w sprawie administracyjnej: dokumenty, zdjęcia, nagrania, anonimy (art. 75-77)

13. Mediacja w postępowaniu administracyjnym – sprawy, pozwalające na przeprowadzenie mediacji; (rozdział 5a, art. 35 § 5, 83 § 4, 96a-96n i 263 § 1, 263a i  264 § 1a k.p.a.)

14. Decyzje

– Forma decyzji administracyjnej

– Treść decyzji administracyjnej

– Niezbędne elementy decyzji administracyjnej – rozszerzony katalog wymogów decyzji od 01.06.2017 r. (art. 107 k.p.a., art.127 § 1k.p.a) – pouczenie o prawie do  zrzeczenie się odwołania i skutkach (prezentacja poprzez przykład).

– Uzupełnienie i prostowanie decyzji administracyjnej

15. Postępowanie odwoławcze od decyzji (art. 104-107) – zmiany dotyczące postępowania odwoławczego:
– fakultatywny wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy;
– zrzeczenie się prawa do odwołania – art. 107 § 1, art. 127a k.p.a.;
– zmiana zakresu postępowania wyjaśniającego prowadzonego przez organ odwoławczy i podstaw do wydania decyzji kasatoryjnej;
– wytyczne organu odwoławczego w zakresie wykładni prawa;
– sprzeciw od decyzji kasatoryjnej  (art.138 § 2k.p.a.art.  64a-64e p.p.s.a, art.151a p.p.s.a) – wymogi formalne

16. Tryby nadzwyczajne wzruszenia decyzji:

– wznowienie postępowania – przesłanki (art. 145 §1)

– uchylenie decyzji – przesłanki (art. 154 i 155)

– stwierdzenie nieważności decyzji – przesłanki (art.156)

– wygaśniecie decyzji administracyjnej i jej przesłanki

17. Postępowanie w sprawie skarg i wniosków, wydawania zaświadczeń, udział prasy i organizacji społecznych w postępowaniu administracyjnym (art. 221-240)

18. Organizacja przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Urzędzie – prawidłowy i efektywny nadzór nad CRSiW – (przeprowadzenie samooceny)

19. Administracyjne kary pieniężne – nowe regulacje prawne w k.p.a. –  art. 189a–189k k.p.a

20. Europejska współpraca administracyjna – udzielanie pomocy, zwracanie się o pomoc, przekazywanie informacji i koszty – art. 260a–260f k.p.a.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

  • cena zawiera przerwę kawową, lunch, materiały szkoleniowe i piśmiennicze (notes i długopis), wydanie certyfikatów oraz przykładowe wzory pism i formularzy,
  • udzielamy rabatu – 15 zł/ osoba przy zgłoszeniach min. 2 osobowych z jednej organizacji,
  • zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. ze zmianami w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany ze środków publ. wystawiamy fakturę zwolnioną z podatku VAT.
Formluarz zgłoszeniowy
  1. (wymagane)
  2. (wymagane)
  3. (wymagany adres email)
  4. (wymagane)
  5. Jeżeli w szkoleniu ma uczestniczyć więcej niż jedna osoba prosimy wpisać dane pozostałych osób wedłu poniższego schematu.
  6. Dane do wystawienia faktury
  7. (wymagane)
  8. (wymagane)
  9. (wymagane)
  10. (wymagane)
  11. (wymagane)
  12. Informacje organizacyjne:

    1. Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. ze zmianami w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany ze środków publicznych wystawiamy fakturę zwolnioną z podatku VAT. Faktury wystawiane są w dniu szkolenia standardowo z terminem płatności 7 dni i wręczane uczestnikom szkolenia wraz z materiałami szkoleniowymi lub przesyłane pocztą.

    2. Wszyscy zgłoszeni uczestnicy otrzymają fakturę, materiały szkoleniowe, certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu, serwis kawowy i lunch.

    3. Rezygnacji można dokonać mailem lub telefonicznie na 3 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia. W przypadku rezygnacji ze zgłoszonego uczestnictwa po tym terminie centrum COGNITIO s.c. może obciążyć instytucje delegujące kosztami w/w szkolenia.

    4. Organizator zastrzega sobie prawo, zmiany lub odwołania terminu w przypadku małej ilości zgłoszeń.

    5. Potwierdzenie wpłynięcia zgłoszenia należy kierować na numer 510 407 431, 504 476 246 lub mailowo: biuro@cognitio.edu.pl lub fax: 85 874 23 45/ 22 486 31 26

  13. Obowiązek informacyjny w związku z przetwarzaniem danych osobowych

    1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest COGNITIO – Centrum Przedsiębiorczości i Szkoleń s.c. (dalej: „ADMINISTRATOR”), z siedzibą: 15 – 604 Stanisławowo 36 d. Z Administratorem można się kontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej na adres: ul. J. H. Dąbrowskiego 20B, 15-872 Białystok lub drogą e-mailową pod adresem: biuro@cognitio.edu.pl

    2) Administrator nie ma obowiązku wyznaczyć Inspektora Ochrony Danych.

    3) Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a i b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), w oparciu o zgodę osoby, której dane dotyczą.

    4) Przetwarzanie danych osobowych odbywa się w celu udziału w rekrutacji, udziału w szkoleniach, wystawienia dokumentów potwierdzających ukończenie zajęć.

    5) Przetwarzanie danych osobowych nie odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora lub strony trzeciej.

    6) Dane osobowe nie pochodzą od stron trzecich.

    7) Administrator nie zamierza przekazywać danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

    8) Administrator nie będzie przekazywał danych osobowych innym podmiotom, a jeżeli to nastąpi to tylko na podstawie przepisów prawa lub umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.

    9) Dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora przez 5 lat.

    10) Osoba, której dane dotyczą ma prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz o prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.

    11) Skargę na działania Administratora można wnieść do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

    12) Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale wzmagane, by można było wziąć udział w szkoleniu. Ich nie podanie spowoduje brak możliwości skorzystania z oferty Administratora.

    13) Administrator nie przewiduje zautomatyzowanego podejmowania decyzji.

 

Szczegóły

Data:
26 kwietnia 2018
Czas:
10:00 - 15:00
Koszt:
355zł + VAT
Wydarzenie Category:

Miejsce

Olsztyn
Warmińsko-Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego, Plac Gen. Józefa Bema 3
Olsztyn,
+ Google Map

Organizator

COGNITIO s.c.
Telefon:
508 753 744, 507 448 475
Strona internetowa:
www.cognitio.edu.pl

Szkolenia otwarte

Na szkolenia otwarte realizowane przez COGNITIO Centrum Przedsiębiorczości i Szkoleń może zgłosić się każda osoba chcąca zgłębić wiedzę w określonym obszarze. Zaletą tego rodzaju szkoleń oprócz wiedzy prezentowanej przez Trenera są tzw. „dobre praktyki”, czyli wymiana informacji pomiędzy uczestnikami reprezentującymi różne instytucje i style działania. Szkolenia te są także doskonałą okazją do nawiązania kontaktów zawodowych.


W celu ustalenia szczegółów i warunków realizacji zamówienia prosimy o kontakt z Katarzyną Malec

tel. 515 817 668 | e-mail: kmalec@cognitio.edu.pl

Pobierz formularz