Cel szkolenia – przedstawienie zagadnień dotyczących skarg i wniosków, poszerzenie tematyki o praktyczne aspekty oraz wyeliminowanie w bieżącej pracy nieprawidłowości i uchybień, które powodują kierowanie skarg oraz prawidłowe postępowanie z wnioskami oraz omówienie zasad składania i rozpatrywania petycji oraz sposób postępowania organów.
Adresaci: kierownicy komórek organizacyjnych nadzorujących zagadnienia skarg i wniosków oraz pracownicy zajmujący się organizacją przyjmowania, rozpatrywania skarg i wniosków oraz prowadzeniem obowiązującej dokumentacji. Tematyka dotyczy administracji rządowej i samorządowej oraz rządowych i samorządowych jednostek organizacyjnych a także organizacji i instytucji społecznych realizujących zadania z zakresu administracji publicznej.
Zajęcia prowadzone są w oparciu o obowiązujące przepisy prawa oraz praktyczną ich realizację.
Materiały szkoleniowe – wzory – przydatne w bieżącej pracy.
Warto zainteresować się tą tematyką z uwagi na kontrole prowadzone przez nadzór wojewody, Najwyższą Izbę Kontroli oraz publikacje medialne. Ustawa o petycjach wnosi nowe elementy w zakresie postępowania przez podmiot rozpatrujący petycje.
P r o g r a m
1.Omówienie zagadnień organizacyjno –technicznych
– przepisy prawne dotyczące skarg i wniosków
– uregulowania wewnętrzne
2.Pojęcie skargi i wniosku
3.Organy właściwe do rozpatrywania.
4.Wnoszenie oraz przyjmowanie skarg i wniosków
– tryb bezpośredni
– tryb pośredni
5.Kwalifikacja – dekretacje przełożonych
6.Przekazywanie skarg i wniosków do właściwych organów
7.Terminy rozpatrywania – przedłużanie
8.Prowadzenie obowiązującej dokumentacji
– centralny rejestr skarg i wniosków
– akta poszczególnych spraw
9.Rozpatrywanie merytoryczne
– prowadzenie postępowania wyjaśniającego
– dokumentowanie czynności –protokół ,notatka służbowa
10.Przygotowanie odpowiedzi skarżącemu lub wnioskodawcy
w przypadku
-bezzasadności –zmiany KPA w tym zakresie
-zasadności skargi lub wniosku
11.Postępowanie z anonimami
12.Sprawozdania i oceny przyjmowania,załatwiania skarg
i wniosków
13.Podejmowane działania zmierzające do usunięcia
przyczyn skarg oraz wykorzystywanie wniosków do poprawy
działania odcinków pracy administracji
14.Omówienie Ustawy z dnia 11 lipca 2014 o petycjach
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
– cena zawiera: materiał szkoleniowe, notes, długopis, przerwa kawowa oraz lunch dla każdego uczestnika
– udzielamy rabatu 20 zł/os. w przypadku zgłoszenia min. 2 osób z jednej instytucji
– zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. ze zmianami w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany ze środków publ. wystawiamy fakturę zwolnioną z podatku VAT.,
– w razie braku potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia na adres podany w karcie zgłoszenia zalecamy kontakt telefoniczny celem upewnienia się, że zgłoszenie dotarło.
Na szkolenia otwarte realizowane przez COGNITIO Centrum Przedsiębiorczości i Szkoleń może zgłosić się każda osoba chcąca zgłębić wiedzę w określonym obszarze. Zaletą tego rodzaju szkoleń oprócz wiedzy prezentowanej przez Trenera są tzw. „dobre praktyki”, czyli wymiana informacji pomiędzy uczestnikami reprezentującymi różne instytucje i style działania. Szkolenia te są także doskonałą okazją do nawiązania kontaktów zawodowych.
tel. 515 817 668 | e-mail: kmalec@cognitio.edu.pl