– Definicja: teoria i praktyka,
Podstawy marketingu terytorialnego:
a) Wybór i kształtowanie rynku – jak się za to zabrać?
b) Przeprowadzenie badań rynkowych,
c) Spójne oddziaływanie na rynek (marketing mix);
d) Planowanie działań rynkowych,
e) Kontrola skuteczności działań w ramach marketingu terytorialnego.
Promocja gminy w internecie:
a) newslettery – jakie newslettery wysyłać, by docierały do dziennikarzy i wywierały właściwy efekt?
b) Social media jako efektywne narzędzie komunikacji (Twitter, Instagram, Facebook, Goldenline, Linkedin):
– częstotliwość publikacji postów;
– redagowanie czytelnych, przekonujących komunikatów;
– wykorzystywanie multimediów;
– budowanie bazy kontaktów;
– organizowanie konkursów;
– korespondencja z użytkownikami;
– media społecznościowe jako wsparcie działań w sytuacjach kryzysowych (“czarny PR”);
– reklama na Facebooku;
– reklama Google AdWords.
c) jak zrobić przejrzystą, komunikatywną stronę internetową:
– analiza wybranych przykładów witryn www;
– opracowanie planu działań związanych ze stronami prowadzonymi przez uczestników szkolenia;
– pozycjonowanie strony internetowej (Search Engine Marketing, Search Engine Optimization).
Wizerunek gminy/regionu:
– materiały promocyjne a spójność marki;
– omówienie strategii promocyjnych miast i regionów;
– analiza dotychczasowych strategii promocyjnych gmin reprezentowanych przez uczestników.
Produkt regionalny jako brand. Filozofia promocji brandu:
– Logotyp, „mit założycielski” firmy, storytelling, public relations – budowanie spójnej strategii promocyjnej.
– Przykłady dobrych i złych realizacji strategii promocyjnej produktu regionalnego.
– Efektywne źródła informacji. Narzędzia wsparcia – omówienie.
Czy warto (i dlaczego) prowadzić bloga?
Przegląd i omówienie bezpłatnych narzędzi blogerskich (m. in. WordPress).
Bezpłatne narzędzia do analizowania skuteczności strategii promocyjnej:
– Google Analytics,
– Power Editor (Facebook),
– Google Alert,
– Sotrender.
Prowadzący: dziennikarz, publicysta, trener rozwoju osobistego i zawodowego, specjalista ds. wizerunku, PR i marketingu. Współpracował z wieloma instytucjami publicznymi i organizacjami pozarządowymi, w tym z: Urzędem Marszałkowskim w Białymstoku, Białostocką Fundacją Kształcenia Kadr, Fundacją Rozwoju Demokracji Lokalnej, Związkiem Gmin Wiejskich Województwa Podlaskiego i Książnicą Podlaską w Białymstoku.
Na szkolenia otwarte realizowane przez COGNITIO Centrum Przedsiębiorczości i Szkoleń może zgłosić się każda osoba chcąca zgłębić wiedzę w określonym obszarze. Zaletą tego rodzaju szkoleń oprócz wiedzy prezentowanej przez Trenera są tzw. „dobre praktyki”, czyli wymiana informacji pomiędzy uczestnikami reprezentującymi różne instytucje i style działania. Szkolenia te są także doskonałą okazją do nawiązania kontaktów zawodowych.
tel. 515 817 668 | e-mail: kmalec@cognitio.edu.pl