Adresaci szkolenia:
Personel jednostek samorządu terytorialnego- pracownicy urzędów miast, gmin, powiatów zainteresowani zdobyciem wiedzy i poszerzeniem zakresu umiejętności promowania jednostek terytorialnych.
Cel i korzyści szkolenia:
*Wskazanie skutecznych narzędzi wsparcia rozwoju jednostek terytorialnych w oparciu o marketing terytorialny.
*Przedstawienie rzeczywistych możliwości zastosowania pakietu promotion- mix w jednostkach samorządu terytorialnego.
*Nabycie umiejętności efektywnego myślenia i działania w zgodzie z aktualizowaną strategią kompleksowej atrakcyjności terytorium.
Kto będzie prowadzącym szkolenie?
Socjolog, kulturoznawca; konkursowy prelegent TWP. Wykładowca, szkoleniowiec, trener, coach. autor wielu programów edukacyjnych, szkoleniowych i badawczych.
Z bogatym doświadczeniem zawodowym w dziedzinach organizacji i kierownictwa ( organizator i realizator imprez ogólnopolskich, dyrektor w agencjach reklamowych, prezes organizacji pozarządowych i 2 spółek z o. o. ). Osoba medialna ( wywiady, opinie i diagnozy w mediach, praca w zespołach filmowych, dyrektor m. in. Studium Twórczości i Międzynarodowego Studium Dziennikarskiego, rekruter, juror w wielu konkursach, uczestnik komisji egzaminacyjnych ).
Ekspert z zakresu komunikacji społecznej. W ramach prowadzonych szkoleń specjalizuje się w dziedzinach : komunikacja, kompetencje menedżerskie, negocjacje, profesjonalna obsługa klienta, sztuka autoprezentacji, marketing i zarządzanie, rozwiązywanie konfliktów, zarządzanie: czasem , zmianą; telemarketing, asertywność, kreatywność.
W dorobku : ponad 7.800 godzin zrealizowanych wykładów, szkoleń, warsztatów , coachingów, eventów m. in.dla kadry kierowniczej różnych szczebli i osób zarządzających firmami i instytucjami, przedstawicieli handlowych, urzędników państwowych, pracowników administracji, bankowców, polityków, lekarzy.
Prowadzenie warsztatów i szkolenia w ramach m. in. UNIVERS Konsulting-Edukacja, Akademii Liderów, Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa, Szkolenia Łódź, Akademii Potencjału Twórczego, AMADEO, Ośrodka Edukacji, Instytutu NAO, FPL Consultant, Agencji Promocji Kadr, Stowarzyszenia Autorów Programów Edukacyjnych, , Bankowego Ośrodka Doradztwa i Edukacji, CE ORLEN.
Zajęcia zrealizowane m. in. dla : boco Polska, Olimpia, InterGroclin, Donau Design, Vector, Jean Mueller Polska, Philips, Geant, Siemens, Galika, ProMotor, Mediadress, EVER, PROFI, Wandalex S.A, AMADEUS, STOMIL, TOTALIZATOR SPORTOWY, Poczta Polska, Rolimpex Nasiona, DATA , ORLEN, AGROFARM, KMP w Łodzi, Sąd Rejonowy w Pabianicach, Starostwo Powiatowe w Sierpcu, ARIMR.
Program szkolenia:
1.Skuteczne i celowe wykorzystanie asortymentu produktów marketingu terytorialnego w promowaniu jednostek samorządu terytorialnego- Wprowadzenie.
2.Elementy terytorialnego marketingu- mix istotne w opracowaniu i zastosowaniu efektywnej strategii marketingowej
a/cel i zakres oferty terytorialnej
b/określone warunki udostępnienia ofert
c/przekazywanie produktu terytorialnego- czas, miejsce, sposoby i sytuacje
d/stosowane formy, środki i techniki komunikowania się z otoczeniem
e/ rzeczywisty wygląd fizyczny i komunikowany wizerunek
f/zasoby ludzkie w jednostkach samorządu terytorialnego.
3.Ocena efektywności marketingu terytorialnego wybranych miast na przykładzie prowadzonych rankingów
a/składowe atrakcyjności miast w prowadzonych badaniach naukowych
b/wybrane akcje w promocji ekonomicznej
c/ aspekty oceny atrakcyjności miasta- spójna strategia.
4.Promocja jako podstawowe narzędzie marketingu terytorialnego
a/promocja w aspekcie aktywizacji sprzedaży oraz komunikacji z rynkiem
5.Całościowe i strategiczne podejście do zarządzania jednostką samorządu terytorialnego
a/tendencje wzrostu mobilności osób, kapitału, produktów/usług, idei
b/aktualne znaczenie konkurencyjności i rywalizacji
c/komunikowanie się: bezpośrednie i pośrednie.
6.Promocja pozytywnych cech jednostki samorządu terytorialnego w systemowym modelu promocji – mix
7.Realne wykorzystanie instrumentów promocyjnych marketingu- mix w jednostkach samorządu terytorialnego: reklama, sprzedaż osobista, promocja sprzedaży, public relations, lobbing, sponsoring
8.Promocja jako efektywny i pragmatyczny sposób komunikowania się jednostek terytorialnych z otoczeniem- dostosowanie do celów i konkretnej sytuacji rynkowej- Podsumowanie szkolenia.
Na szkolenia otwarte realizowane przez COGNITIO Centrum Przedsiębiorczości i Szkoleń może zgłosić się każda osoba chcąca zgłębić wiedzę w określonym obszarze. Zaletą tego rodzaju szkoleń oprócz wiedzy prezentowanej przez Trenera są tzw. „dobre praktyki”, czyli wymiana informacji pomiędzy uczestnikami reprezentującymi różne instytucje i style działania. Szkolenia te są także doskonałą okazją do nawiązania kontaktów zawodowych.
tel. 515 817 668 | e-mail: kmalec@cognitio.edu.pl
Ułatwienia dostępu