Adresaci szkolenia:
Personel jednostek samorządu terytorialnego- pracownicy urzędów miast, gmin, powiatów zainteresowani zdobyciem wiedzy i poszerzeniem zakresu umiejętności promowania jednostek terytorialnych.
Cel i korzyści szkolenia:
1/Wzbogacenie umiejętności rozumienia i posługiwania się etykietą i protokołem dyplomatycznym.
2/Efektywne kreowanie wizerunku urzędu i zdolności autoprezentacji personelu w spotkaniach i wizytach krajowych i międzynarodowych.
3/Nabycie sprawności w organizowaniu i realizacji przyjęć delegacji zagranicznych.
4/Wzmocnienie skuteczności w kontaktach międzyludzkich w oparciu o dobre maniery- poprawa wizerunku kompetentnego urzędnika.
Kto będzie prowadzącym szkolenie?
Socjolog, kulturoznawca; konkursowy prelegent TWP. Wykładowca, szkoleniowiec, trener, coach. autor wielu programów edukacyjnych, szkoleniowych i badawczych.
Z bogatym doświadczeniem zawodowym w dziedzinach organizacji i kierownictwa ( organizator i realizator imprez ogólnopolskich, dyrektor w agencjach reklamowych, prezes organizacji pozarządowych i 2 spółek z o. o. ). Osoba medialna ( wywiady, opinie i diagnozy w mediach, praca w zespołach filmowych, dyrektor m. in. Studium Twórczości i Międzynarodowego Studium Dziennikarskiego, rekruter, juror w wielu konkursach, uczestnik komisji egzaminacyjnych ).
Ekspert z zakresu komunikacji społecznej. W ramach prowadzonych szkoleń specjalizuje się w dziedzinach : komunikacja, kompetencje menedżerskie, negocjacje, profesjonalna obsługa klienta, sztuka autoprezentacji, marketing i zarządzanie, rozwiązywanie konfliktów, zarządzanie: czasem , zmianą; telemarketing, asertywność, kreatywność.
W dorobku : ponad 7.800 godzin zrealizowanych wykładów, szkoleń, warsztatów , coachingów, eventów m. in.dla kadry kierowniczej różnych szczebli i osób zarządzających firmami i instytucjami, przedstawicieli handlowych, urzędników państwowych, pracowników administracji, bankowców, polityków, lekarzy.
Prowadzenie warsztatów i szkolenia w ramach m. in. UNIVERS Konsulting-Edukacja, Akademii Liderów, Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa, Szkolenia Łódź, Akademii Potencjału Twórczego, AMADEO, Ośrodka Edukacji, Instytutu NAO, FPL Consultant, Agencji Promocji Kadr, Stowarzyszenia Autorów Programów Edukacyjnych, , Bankowego Ośrodka Doradztwa i Edukacji, CE ORLEN.
Zajęcia zrealizowane m. in. dla : boco Polska, Olimpia, InterGroclin, Donau Design, Vector, Jean Mueller Polska, Philips, Geant, Siemens, Galika, ProMotor, Mediadress, EVER, PROFI, Wandalex S.A, AMADEUS, STOMIL, TOTALIZATOR SPORTOWY, Poczta Polska, Rolimpex Nasiona, DATA , ORLEN, AGROFARM, KMP w Łodzi, Sąd Rejonowy w Pabianicach, Starostwo Powiatowe w Sierpcu, ARIMR.
PROGRAM
1. PROTOKÓŁ, CEREMONIAŁ I ETYKIETA
a/ historyczne i współczesne znaczenie protokołu dyplomatycznego
b/ zakres i możliwości wykorzystania dyplomacji w pracy samorządowej
2. WIZERUNEK I PREZENTACJA URZĘDU ORAZ PRACOWNIKA
a/zasady zachowania trakcie oficjalnych spotkań
b/reguły obyczajowe w kontaktach międzyludzkich
c/relacje biznesowe i kulturowe w oparciu o umiejętność komunikowania się
– autoprezentacja, komunikacja niewerbalna, dystans, powitania, słuchanie, pytania
3. ORGANIZACJA WIZYTY DELEGACJI ZAGRANICZNEJ- POBYT SŁUŻBOWY ZA GRANICĄ
a/formy zaproszeń i odpowiedzi na zaproszenia- określenie celu, wskazanie terminów, kontakty, plan pobytu, wzór zaproszenia, potwierdzenie przyjazdu
b/dobór i kompetencje personelu do obsługi delegacji; fachowe przygotowanie wyjazdu
c/program pobytu i sytuacje nieprzewidziane
d/ prowadzenie rozmów biznesowych i towarzyskich, style negocjacji
e/zasady procedencji w kontaktach urzędowych
f/protokolarna obsługa przyjęć- elementy przyjęcia dyplomatycznego
g/przygotowanie i wręczenie materiałów promocyjnych
h/PR i współpraca z mediami
i/organizacja czasu wolnego
j/dobór i sposób wręczania prezentów zgodnie z obowiązującymi w UE standardami
k/etykieta po zakończeniu pobytu
4. CHARAKTER I KOMPOZYCJA UBIORU
a/ dostosowanie stroju i wyglądu zewnętrznego do okoliczności- spotkania oficjalne, półoficjalne, towarzyskie
b/znaczenie i wykorzystanie dodatków do stroju oraz rekwizytów
5. PROCEDURY I WYMOGI ORGANIZACJI PRZYJĘĆ i SPOTKAŃ
a/dekoracja i wystrój sali
b/ ustalenie i oznaczenie miejsc gości i gospodarzy; zajmowanie miejsc
c/trafny dobór menu
d/savoir vivre przy stole
e/toasty i okolicznościowe wystąpienia
f/wymiana wizytówek
g/podpisywanie i wręczanie umów zgodnie z protokołem
h/finalizacja przyjęcia/spotkania
6. GAFY I POTKNIĘCIA- JAK WYBRNĄĆ Z NIEZRĘCZNEJ SYTUACJI?
7. SESJA PYTAŃ I ODPOWIEDZI
8. PODSUMOWANIE SZKOLENIA, WRĘCZENIE CERTYFIKATÓW
Szkolenie realizowane w formie wykładu interaktywnego z elementami warsztatów, ukierunkowane na praktyczne wdrożenie wiedzy, wsparte dużą ilością ćwiczeń /z podziałem na grupy/, prowadzone w sposób komunikatywny i motywujący.
Na szkolenia otwarte realizowane przez COGNITIO Centrum Przedsiębiorczości i Szkoleń może zgłosić się każda osoba chcąca zgłębić wiedzę w określonym obszarze. Zaletą tego rodzaju szkoleń oprócz wiedzy prezentowanej przez Trenera są tzw. „dobre praktyki”, czyli wymiana informacji pomiędzy uczestnikami reprezentującymi różne instytucje i style działania. Szkolenia te są także doskonałą okazją do nawiązania kontaktów zawodowych.
tel. 515 817 668 | e-mail: kmalec@cognitio.edu.pl