Ładowanie Wydarzenia

« All Wydarzenia

  • To wydarzenie minęło.

Archiwum Zakładowe: rozporządzenie RODO, nowa ustawa ODO, zmiany w prowadzeniu akt osobowych od 1 stycznia 2019 r.

22 czerwca 2018 | 08:00 - 17:00

| 370zł (+VAT)

Adresaci: Osoby zajmujące się archiwizacją w zakładach oraz prowadzące archiwum zakładowe w urzędach i innych instytucjach, wszyscy zainteresowani tematyką szkolenia, Pracownicy działów administracyjnych, HR, sekretariatów.

 

Prowadzący:
Absolwentka studiów licencjackich (pierwsza specjalizacja nauczycielska, druga archiwalna) i magisterskich (specjalizacja archiwalna i zarządzanie dokumentacją) na kierunku Historia na Uniwersytecie Śląskim, studiów licencjackich (specjalizacja Socjologia ogólna) na kierunku Socjologia na Uniwersytecie Śląskim i studiów magisterskich (specjalizacja Kryminalistyka i techniki śledcze), kierunku Bezpieczeństwo Narodowe na Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej. Doktorantka w Instytucie Historii Uniwersytetu Opolskiego. Laureatka Stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia oraz zdobywczyni wyróżnienia Rektora Uniwersytetu Śląskiego dla najlepszych absolwentów. Wykładowca w Szkole Policealnej na kierunku Technik Archiwista. Posiada wieloletnie doświadczenie w wykładaniu oraz prowadzenie w całej Polsce szkoleń z zakresu archiwizowania współczesnej dokumentacji, obiegu dokumentacji w instytucji i prowadzeniu archiwum zakładowego. Zwolenniczka praktycznego podejścia do wykładanej problematyki.

 

Program szkolenia: Archiwum Zakładowe: rozporządzenie RODO, nowa ustawa ODO oraz zmiany w prowadzeniu akt osobowych od 1 stycznia 2019 roku.
I. Wprowadzenie do problematyki:
1. Celowość archiwizacji dokumentacji. Dwa podejścia do zagadnienia.
2. Podstawowa terminologia związana z archiwistyką i zarządzaniem dokumentacją.
3. Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych, struktura organizacyjna archiwów państwowych.
4. Narodowy zasób archiwalny, państwowy zasób archiwalny, niepaństwowy zasób archiwalny
ewidencjonowany i nieewidencjonowany.
5. Zasada proweniencji, Zasada pertynencji terytorialnej.
II. Przepisy prawne dotyczące zarządzania dokumentacją w podmiocie:
1. Ważniejsze akty polskiego prawa archiwalnego, kadr, ochrony danych osobowych .
2. Formy ochrony prawnej dokumentacji
III. Obieg dokumentacji w jednostce:
1. systemy kancelaryjne
2. cechy bezdziennikowego systemu kancelaryjnego i jego realizacja w praktyce
3. obieg dokumentacji w jednostce.
4. instrukcja kancelaryjna
5. Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt – budowa
6. system tradycyjny vs system elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD)
7. skład chronologiczny, skład informatycznych nośników danych
8. znak sprawy
9. teczka rzeczowa i podteczka, spis spraw
10. klasyfikacja i kwalifikacja archiwalna dokumentacji (kat. A, B, BE, BC)
10. przekazywanie akt do archiwum zakładowego
11. porządkowanie wewnętrzne jednostek aktowych
12. opisywanie teczek
13. sporządzanie ewidencji archiwum zakładowego: spisy zdawczo-odbiorcze, wykaz spisów
zdawczo-odbiorczych
14. sygnatura archiwalna
IV. Akta osobowe i zmiany w okresie ich przechowywania
1. Porządkowanie akt osobowych
2. Obniżenie okresu przechowywania akt osobowych do 10 lat
3. Nowe obowiązki pracodawców w zakresie sprawozdawczości.
4. Prowadzenia akt w formie elektronicznej
5. Zmiany w prowadzeniu akt osobowych od 1 stycznia 2019 r.
V. Rozporządzenie RODO, nowa Ustawa ODO, Kodeks Pracy 2018 – zmiany w ochronie danych
osobowych
1. Nowe obowiązki pracodawców wynikające z RODO i ODO.
2. Rozszerzenie zakresu danych związanych z ubieganiem się o pracę.
3. Klauzule ochrony informacji.
4. Nowe kary administracyjne.
VI. Archiwum zakładowe :
1. Instrukcja archiwalna
2. organizacja i zadania archiwum zakładowego/składnicy akt
3. lokal archiwum zakładowego/składnicy akt
4. przyjmowanie dokumentacji do archiwum zakładowego/składnicy akt
5. przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji
(spis zdawczo-odbiorczy, wykaz spisów)
6. przeprowadzanie skontrum dokumentacji w archiwum zakładowym oraz porządkowanie
dokumentacji w archiwum zakładowym
7. udostępnianie dokumentacji przechowywanej w archiwum zakładowym/składnicy akt
8. postępowanie w przypadku uszkodzenia udostępnionej dokumentacji
9. wycofywanie dokumentacji ze stanu archiwum zakładowego/składnicy akt
10. przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwów państwowych
11. sprawozdawczość archiwum zakładowego
12. postępowanie z dokumentacją w przypadku likwidacji jednostki.
VII. Procedura brakowania dokumentacji
1. analiza procesu brakowania dokumentacji w świetle obowiązujących procedur
2. okresy przechowywania różnych rodzajów dokumentacji w podmiocie
3. procedura brakowania dokumentacji
4. dokumentacja związana z brakowaniem dokumentacji niearchiwalnej
5. sporządzanie wniosku na brakowanie.
VIII. Porządkowanie dokumentacji aktowej w podziale na etapy:
1. Studia wstępne
2. Określenie przynależności zespołowej
3. Segregacja i systematyzacja dokumentacji. Analiza metod
4. Weryfikacja kategorii archiwalnej
5. Porządkowanie materiałów archiwalnych
6. Porządkowanie dokumentacji niearchiwalnej
7. Inwentaryzacja akt i nadawanie aktom sygnatur
8. Opracowanie rysu historycznego twórcy zespołu
IX. Formularze związane z obiegiem dokumentacji, prowadzeniem archiwum zakładowego/
składnicy akt. Ćwiczenia praktyczne.
1. Formularz spisu spraw
2. Formularz spisu zdawczo-odbiorczego akt
3. Formularz spisu zdawczo-odbiorczego akt, dostosowany do ewidencjonowania akt osobowych
byłych pracowników
4. Formularz spisu zdawczo-odbiorczego dokumentacji technicznej
5. Formularz spisu zdawczo-odbiorczego dokumentacji geodezyjnej
6. Formularz spisu zdawczo-odbiorczego dokumentacji kartograficznej
7. Formularz wykazu spisów zdawczo-odbiorczych
8. Formularz wypełniany w przypadku stwierdzenia zaginięcia lub uszkodzenia akt, które są na
stanie ewidencyjnym w archiwum zakładowym
9. Formularz protokołu wycofania akt z archiwum zakładowego
10. Formularz karty udostępnienia akt
11. Formularz – spis dokumentacji niearchiwalnej podlegającej brakowaniu
12. Sporządzenie sprawozdania z działalności archiwum zakładowego
13. Sporządzenie wniosku o wydanie zgody na brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
X. Powtórzenie wiadomości

Formluarz zgłoszeniowy
  1. (wymagane)
  2. (wymagane)
  3. (wymagany adres email)
  4. (wymagane)
  5. Jeżeli w szkoleniu ma uczestniczyć więcej niż jedna osoba prosimy wpisać dane pozostałych osób wedłu poniższego schematu.
  6. Dane do wystawienia faktury
  7. (wymagane)
  8. (wymagane)
  9. (wymagane)
  10. (wymagane)
  11. (wymagane)
  12. Informacje organizacyjne:

    1. Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. ze zmianami w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany ze środków publicznych wystawiamy fakturę zwolnioną z podatku VAT. Faktury wystawiane są w dniu szkolenia standardowo z terminem płatności 7 dni i wręczane uczestnikom szkolenia wraz z materiałami szkoleniowymi lub przesyłane pocztą.

    2. Wszyscy zgłoszeni uczestnicy otrzymają fakturę, materiały szkoleniowe, certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu, serwis kawowy i lunch.

    3. Rezygnacji można dokonać mailem lub telefonicznie na 3 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia. W przypadku rezygnacji ze zgłoszonego uczestnictwa po tym terminie centrum COGNITIO s.c. może obciążyć instytucje delegujące kosztami w/w szkolenia.

    4. Organizator zastrzega sobie prawo, zmiany lub odwołania terminu w przypadku małej ilości zgłoszeń.

    5. Potwierdzenie wpłynięcia zgłoszenia należy kierować na numer 510 407 431, 504 476 246 lub mailowo: biuro@cognitio.edu.pl lub fax: 85 874 23 45/ 22 486 31 26

  13. Obowiązek informacyjny w związku z przetwarzaniem danych osobowych

    1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest COGNITIO – Centrum Przedsiębiorczości i Szkoleń s.c. (dalej: „ADMINISTRATOR”), z siedzibą: 15 – 604 Stanisławowo 36 d. Z Administratorem można się kontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej na adres: ul. J. H. Dąbrowskiego 20B, 15-872 Białystok lub drogą e-mailową pod adresem: biuro@cognitio.edu.pl

    2) Administrator nie ma obowiązku wyznaczyć Inspektora Ochrony Danych.

    3) Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a i b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), w oparciu o zgodę osoby, której dane dotyczą.

    4) Przetwarzanie danych osobowych odbywa się w celu udziału w rekrutacji, udziału w szkoleniach, wystawienia dokumentów potwierdzających ukończenie zajęć.

    5) Przetwarzanie danych osobowych nie odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora lub strony trzeciej.

    6) Dane osobowe nie pochodzą od stron trzecich.

    7) Administrator nie zamierza przekazywać danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

    8) Administrator nie będzie przekazywał danych osobowych innym podmiotom, a jeżeli to nastąpi to tylko na podstawie przepisów prawa lub umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.

    9) Dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora przez 5 lat.

    10) Osoba, której dane dotyczą ma prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz o prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.

    11) Skargę na działania Administratora można wnieść do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

    12) Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale wzmagane, by można było wziąć udział w szkoleniu. Ich nie podanie spowoduje brak możliwości skorzystania z oferty Administratora.

    13) Administrator nie przewiduje zautomatyzowanego podejmowania decyzji.

 

Szczegóły

Data:
22 czerwca 2018
Godzina:
08:00 - 17:00
Koszt:
370zł (+VAT)

Miejsce wydarzenia

Kraków
Centrum Szkoleń, ul. Stradomska 1
Kraków,
+ Google Map

Organizator

COGNITIO s.c.
Phone
508 753 744, 507 448 475
Zobacz witrynę: Organizator

Szkolenia otwarte

Na szkolenia otwarte realizowane przez COGNITIO Centrum Przedsiębiorczości i Szkoleń może zgłosić się każda osoba chcąca zgłębić wiedzę w określonym obszarze. Zaletą tego rodzaju szkoleń oprócz wiedzy prezentowanej przez Trenera są tzw. „dobre praktyki”, czyli wymiana informacji pomiędzy uczestnikami reprezentującymi różne instytucje i style działania. Szkolenia te są także doskonałą okazją do nawiązania kontaktów zawodowych.


W celu ustalenia szczegółów i warunków realizacji zamówienia prosimy o kontakt z Katarzyną Malec

tel. 515 817 668 | e-mail: kmalec@cognitio.edu.pl

Pobierz formularz

Ułatwienia dostępu