Ładowanie Wydarzenia

« All Wydarzenia

  • To wydarzenie minęło.

Praktyczne aspekty postępowania ze skargami i wnioskami, zasady składania i rozpatrywania petycji oraz sposób postępowania organów.

22 sierpnia 2018 | 10:00 - 15:00

| 375zł (+VAT)

Cel szkolenia  -przedstawienie zagadnień dotyczących skarg i wniosków, poszerzenie tematyki o praktyczne aspekty oraz wyeliminowanie  w bieżącej pracy nieprawidłowości i uchybień , które powodują kierowanie skarg oraz prawidłowe postępowanie z wnioskami oraz omówienie zasad składania i rozpatrywania petycji oraz sposób postępowania organów

Adresaci – kierownicy komórek organizacyjnych nadzorujących zagadnienia skarg i wniosków oraz pracownicy zajmujący się organizacją przyjmowania, rozpatrywania skarg i wniosków oraz prowadzeniem obowiązującej dokumentacji.

Tematyka dotyczy administracji rządowej i samorządowej oraz rządowych i samorządowych  jednostek organizacyjnych, a także organizacji i instytucji społecznych realizujących zadania z zakresu administracji publicznej.

Zajęcia prowadzone są w oparciu o obowiązujące przepisy prawa oraz praktyczną ich realizację. Materiały szkoleniowe – wzory – przydatne w bieżącej pracy. Warto zainteresować się tą tematyką z uwagi na kontrole prowadzone przez nadzór wojewody, Najwyższą Izbę Kontroli oraz publikacje medialne.

Ustawa o petycjach  wnosi nowe elementy w zakresie postępowania przez podmiot rozpatrujący petycje.

Kto będzie prowadzącym szkolenie?

  • prawnik,
  • praktyka z zakresu prawa administracyjnego, procedur administracyjnych., doświadczenie w administracji rządowej i samorządowej,
  • pracowała w Urzędzie Miasta w Gorzowie Wielkopolskim na stanowisku dyrektora Wydziału Organizacyjnego,
  • szkoli od 12 lat w gminach, powiatach, urzędach marszałkowskich m.in. z zakresu procedur administracyjnych, obiegu dokumentów, zasad korespondencji urzędowej, skarg i wniosków,
  • prowadzi szkolenia otwarte i zamknięte dla pracowników administracji publicznej; w tym także dla służby przygotowawczej
  • realizowała programy współfinansowane przez UE w zakresie zarządzania dokumentacją oraz postępowania administracyjnego.

Program:

1.Omówienie zagadnień organizacyjno – technicznych

– przepisy prawne dotyczące skarg i wniosków

– uregulowania wewnętrzne

2.Pojęcie skargi i wniosku

3.Organy właściwe do rozpatrywania.

4.Wnoszenie oraz przyjmowanie skarg i wniosków

– tryb bezpośredni

– tryb pośredni

5.Kwalifikacja – dekretacje przełożonych

6.Przekazywanie skarg i wniosków do właściwych organów

7.Terminy rozpatrywania – przedłużanie

8.Prowadzenie obowiązującej dokumentacji

– centralny rejestr skarg i wniosków

– akta poszczególnych spraw

9.Rozpatrywanie merytoryczne

– prowadzenie postępowania wyjaśniającego

– dokumentowanie czynności –protokół, notatka służbowa

10.Przygotowanie odpowiedzi skarżącemu lub wnioskodawcy w przypadku:

-bezzasadności –zmiany KPA w tym zakresie

-zasadności skargi lub wniosku

11.Postępowanie  z anonimami

12.Sprawozdania i oceny przyjmowania, załatwiania  skarg i wniosków

13.Podejmowane działania zmierzające do usunięcia przyczyn skarg oraz wykorzystywanie wniosków do poprawy działania  odcinków pracy  administracji

14.Omówienie Ustawy z dnia 11 lipca 2014 o petycjach

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
– cena zawiera: materiał szkoleniowe, notes, długopis, przerwa kawowa oraz lunch dla każdego uczestnika
– udzielamy rabatu 15 zł/os. w przypadku zgłoszenia min. 2 osób z jednej instytucji
– zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. ze zmianami w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany ze środków publ. wystawiamy fakturę zwolnioną z podatku VAT.,
– w razie braku potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia na adres podany w karcie zgłoszenia zalecamy kontakt telefoniczny celem upewnienia się, że zgłoszenie dotarło.

Szczegóły

Data:
22 sierpnia 2018
Godzina:
10:00 - 15:00
Koszt:
375zł (+VAT)
Kategoria Wydarzenie:
Wydarzenie Tagi:
, , , , , ,

Miejsce wydarzenia

Koszalin
Hotel GROMADA***, ul. Zwycięstwa 20-24
Koszalin,
+ Google Map

Organizator

COGNITIO s.c.
Phone
508 753 744, 507 448 475
Zobacz witrynę: Organizator

Szkolenia otwarte

Na szkolenia otwarte realizowane przez COGNITIO Centrum Przedsiębiorczości i Szkoleń może zgłosić się każda osoba chcąca zgłębić wiedzę w określonym obszarze. Zaletą tego rodzaju szkoleń oprócz wiedzy prezentowanej przez Trenera są tzw. „dobre praktyki”, czyli wymiana informacji pomiędzy uczestnikami reprezentującymi różne instytucje i style działania. Szkolenia te są także doskonałą okazją do nawiązania kontaktów zawodowych.


W celu ustalenia szczegółów i warunków realizacji zamówienia prosimy o kontakt z Katarzyną Malec

tel. 515 817 668 | e-mail: kmalec@cognitio.edu.pl

Pobierz formularz

Ułatwienia dostępu