Ładowanie Wydarzenia

« All Wydarzenia

  • To wydarzenie minęło.

Zezwolenia na sprzedaż alkoholu od A do Z . Jak prawidłowo zastosować prawo w praktyce organu zezwalającego. Aktualne problemy prawne i praktyczne.

27 września 2016 | 10:00 - 15:00

| 335zł + VAT

Celem szkolenia jest przedstawienie wymaganego prawem postępowania w zakresie funkcjonowania zezwoleń na sprzedaż alkoholu. Podczas szkolenia zostaną wyczerpująco przedstawione przepisy prawa materialnego i procedury administracyjnej, mające zastosowanie w tych sprawach na bazie konkretnych przykładów oraz szerokie orzecznictwo w sytuacjach faktycznych budzących wątpliwości interpretacyjne. Uczestnicy szkolenia uzyskają szeroki pakiet informacji dotyczących nowych rozwiązań prawnych w aspekcie ich zastosowania w praktyce  w sferze funkcjonowania zezwoleń alkoholowych, na bazie obowiązujących przepisów prawa, orzecznictwa i szerokiej praktyki wraz ze wzorami koniecznych dokumentów.

Do kogo skierowane jest szkolenie?

Urzędnicy gmin zajmujący się wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, pełnomocnicy gminni d/s rozwiązywania problemów alkoholowych, przewodniczący i członkowie komisji rozwiązywania problemów alkoholowych, pełnomocnicy gminni do spraw profilaktyki alkoholowej.

Kto będzie prowadzącym szkolenie?

Magister prawa, etatowy członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego, przewodnicząca składów orzekających organu II instancji w sprawach odwoławczych, szczególnie z zakresu ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, transportu drogowego, pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych oraz wielu innych. Przez 6 lat – pozaetatowy członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ostrołęce.

Program szkolenia:

1. Nowe zasady wnoszenia opłat w systemie ratalnym – bieżące problemy w praktyce organu.
– dodatkowy 30-dniowy termin do wniesienia opłat – konsekwencje prawne i finansowe dla przedsiębiorcy,
– obowiązki organu zezwalającego,
– zasady wygaszania zezwoleń i ustalania terminu 6 miesięcznej karencji w nowej sytuacji prawnej .

2. Jak prawidłowo wydać zezwolenie na sprzedaż alkoholu w świetle aktualnie obowiązujących przepisów prawa po 19 maja 2016 roku :
– ustalenie prawidłowej treści wniosku o wydanie zezwolenia – nowe przepisy prawa ,
– kiedy należy przeprowadzić postępowanie opiniujące przed komisją ,
– zezwolenia jednorazowe i cateringowe – ustalenie organu właściwego, termin ważności, zasięg terytorialny zezwolenia oraz prawidłowa treść zezwolenia, imprezy masowe
– funkcjonowanie zezwoleń „sezonowych”, mobilne punkty sprzedaży alkoholu, dowóz alkoholu do domu, sprzedaż przez internet – aktualne problemy i orzecznictwo,

3. Wpływ zmian przepisów prawa na wydane już zezwolenia- zmiany treści uchwał .

4. Obowiązki organu zezwalającego wynikające z ustawy o dostępie do informacji publicznej:
– kto może być uprawniony do złożenia wniosku o udzielenie informacji dot. zezwoleń alkoholowych i które informacje trzeba udostępniać,
– istota wniosku o ponowne wykorzystanie informacji publicznej,
– terminy załatwienia wniosku i procedura organu,

5. Procedura kontroli wiarygodności oświadczeń o wartości sprzedaży alkoholu składanych przez przedsiębiorców a kontrole placówek handlowych w terenie – różnice i podobieństwa :
– ustalenie składu zespołu kontrolnego i jego uprawnienia,
– tryb zawiadomienia o terminie kontroli i sposób jej prawidłowego przeprowadzenia,
– dokumenty zespołu kontrolnego upoważniające do przeprowadzenia kontroli,
– miejsce kontroli – urząd czy siedziba przedsiębiorcy ?
– metody i zakres badania dokumentów finansowych- rodzaje żądanych dokumentów, forma ich przekazywania zespołowi kontrolnemu,
– sprzedaż alkoholu nieletnim i nietrzeźwym,
– picie alkoholu przed sklepem, w „miejscach publicznych” itp.
– kontrola tytułów prawnych do korzystania z lokali stanowiących punkty sprzedaży ,
– źródła zaopatrywania się przez przedsiębiorców w alkohol ,
– kto może „stać za ladą” ,
– badanie bieżącego spełniania zasad usytuowania punktu sprzedaży alkoholu.
– kontrola sposobu wydzielenia stoisk z alkoholem w sklepach ,
– zakazy reklamy i promocji napojów alkoholowych – wyjątki, reklama w ogródkach piwnych,
– prawidłowe sporządzanie protokołu z kontroli i co dalej ?

6. Cofnięcie zezwolenia ;
– procedura organu,
– skargi sąsiadów, mieszkańców, pisma z policji
– zbieranie materiału dowodowego ,
– odpowiedzialność sprzedawcy a odpowiedzialność przedsiębiorcy posiadającego zezwolenie,

7. Reguły prawidłowego konstruowania treści uchwał „alkoholowych” na terenie gminy- porady prawne i praktyczne.
– co powinno być obiektem chronionym w gminie ,zasady ustalania odległości ,
– bezwzględne i czasowe zakazy sprzedaży alkoholu – możliwości prawne i ustalanie obszarów chronionych przez radę gminy ,
– jak i kiedy zmienić limit punktów sprzedaży alkoholu.

8. Jak prawidłowo stosować przepisy kodeksu postępowania administracyjnego w postępowaniu o wydanie, cofnięcie, zmianę i wygaszanie zezwoleń na sprzedaż napojów – porady prawne i praktyczne.

9. Indywidualne konsultacje w wykładowcą.

 

Formluarz zgłoszeniowy
  1. (wymagane)
  2. (wymagane)
  3. (wymagany adres email)
  4. (wymagane)
  5. Jeżeli w szkoleniu ma uczestniczyć więcej niż jedna osoba prosimy wpisać dane pozostałych osób wedłu poniższego schematu.
  6. Dane do wystawienia faktury
  7. (wymagane)
  8. (wymagane)
  9. (wymagane)
  10. (wymagane)
  11. (wymagane)
  12. Informacje organizacyjne:

    1. Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. ze zmianami w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany ze środków publicznych wystawiamy fakturę zwolnioną z podatku VAT. Faktury wystawiane są w dniu szkolenia standardowo z terminem płatności 7 dni i wręczane uczestnikom szkolenia wraz z materiałami szkoleniowymi lub przesyłane pocztą.

    2. Wszyscy zgłoszeni uczestnicy otrzymają fakturę, materiały szkoleniowe, certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu, serwis kawowy i lunch.

    3. Rezygnacji można dokonać mailem lub telefonicznie na 3 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia. W przypadku rezygnacji ze zgłoszonego uczestnictwa po tym terminie centrum COGNITIO s.c. może obciążyć instytucje delegujące kosztami w/w szkolenia.

    4. Organizator zastrzega sobie prawo, zmiany lub odwołania terminu w przypadku małej ilości zgłoszeń.

    5. Potwierdzenie wpłynięcia zgłoszenia należy kierować na numer 510 407 431, 504 476 246 lub mailowo: biuro@cognitio.edu.pl lub fax: 85 874 23 45/ 22 486 31 26

  13. Obowiązek informacyjny w związku z przetwarzaniem danych osobowych

    1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest COGNITIO – Centrum Przedsiębiorczości i Szkoleń s.c. (dalej: „ADMINISTRATOR”), z siedzibą: 15 – 604 Stanisławowo 36 d. Z Administratorem można się kontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej na adres: ul. J. H. Dąbrowskiego 20B, 15-872 Białystok lub drogą e-mailową pod adresem: biuro@cognitio.edu.pl

    2) Administrator nie ma obowiązku wyznaczyć Inspektora Ochrony Danych.

    3) Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a i b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), w oparciu o zgodę osoby, której dane dotyczą.

    4) Przetwarzanie danych osobowych odbywa się w celu udziału w rekrutacji, udziału w szkoleniach, wystawienia dokumentów potwierdzających ukończenie zajęć.

    5) Przetwarzanie danych osobowych nie odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora lub strony trzeciej.

    6) Dane osobowe nie pochodzą od stron trzecich.

    7) Administrator nie zamierza przekazywać danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

    8) Administrator nie będzie przekazywał danych osobowych innym podmiotom, a jeżeli to nastąpi to tylko na podstawie przepisów prawa lub umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.

    9) Dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora przez 5 lat.

    10) Osoba, której dane dotyczą ma prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz o prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.

    11) Skargę na działania Administratora można wnieść do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

    12) Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale wzmagane, by można było wziąć udział w szkoleniu. Ich nie podanie spowoduje brak możliwości skorzystania z oferty Administratora.

    13) Administrator nie przewiduje zautomatyzowanego podejmowania decyzji.

 

Szczegóły

Data:
27 września 2016
Godzina:
10:00 - 15:00
Koszt:
335zł + VAT
Kategoria Wydarzenie:

Miejsce wydarzenia

Toruń
Hotel Refleks, ul. Wojska Polskiego 24
Toruń,
+ Google Map

Organizator

COGNITIO s.c.
Phone
508 753 744, 507 448 475
Zobacz witrynę: Organizator

Szkolenia otwarte

Na szkolenia otwarte realizowane przez COGNITIO Centrum Przedsiębiorczości i Szkoleń może zgłosić się każda osoba chcąca zgłębić wiedzę w określonym obszarze. Zaletą tego rodzaju szkoleń oprócz wiedzy prezentowanej przez Trenera są tzw. „dobre praktyki”, czyli wymiana informacji pomiędzy uczestnikami reprezentującymi różne instytucje i style działania. Szkolenia te są także doskonałą okazją do nawiązania kontaktów zawodowych.


W celu ustalenia szczegółów i warunków realizacji zamówienia prosimy o kontakt z Katarzyną Malec

tel. 515 817 668 | e-mail: kmalec@cognitio.edu.pl

Pobierz formularz

Ułatwienia dostępu