ADRESACI :
Szkolenie przeznaczone jest dla kandydatów i pracowników zatrudnionych na stanowiskach asystentka zarządu, kierownik sekretariatu lub sekretarka. Stanowiska te wymagają nie tylko rozwoju kompetencji osobistych. Dobrze zorganizowany sekretariat to nie tylko wizerunek firmy, ale przede wszystkim centrum informacji i zarządzania czasem.
PROWADZĄCY :
Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu ochrony danych osobowych w Wyżej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości w Wałbrzychu. Certyfikowany trener biznesu. Specjalista ds. ochrony danych osobowych. Praktyk, mający wieloletnie doświadczenie w stosowaniu prawa ochrony danych osobowych, na co dzień zajmujący się wdrażaniem polityki bezpieczeństwa informacji i systemów zarządzania ochroną danych osobowych w różnego rodzaju firmach i instytucjach. Administrator Bezpieczeństwa Informacji realizujący usługi outsourcingowe w wielu podmiotach. Audytor wewnętrzny Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji zgodnie z normą PN ISO/IEC 27001:2014. Certyfikowany Menadżer Ryzyka w bezpieczeństwie informacji wg normy ISO/IEC 27001:2013 i PN ISO 31000:2012. Projekt manager dla wdrażania projektów z zakresu ochrony danych osobowych w podmiotach przetwarzających. Współpracownik kancelarii prawnych.
Współtwórca programów szkoleń dla kadr kierowniczych dla administracji państwowej. Specjalista w zakresie kompetencji kierowniczych. Wychowawca kilku pokoleń menedżerów służb państwowych. Współpracownik przodujących na rynku firm szkoleniowych. Pracował na stanowiskach kierowniczych w służbie zdrowia związanych z administracją oraz utrzymaniem technicznym. Asesor kompetencji zawodowych. Autor publikacji specjalistycznych z dziedziny etyki, dydaktyki, zarządzania i logistyki. Szkolenia opiera na wieloletnim doświadczeniu zdobytym na stanowiskach kierowniczych w administracji oraz służbie zdrowia. Współpracownik kancelarii prawnych.
W CZASIE SZKOLENIA DOWIECIE SIĘ :
– Jakie kompetencje powinna rozwijać sekretarka / asystent zarządu
– Jak zorganizować pracę sekretariatu
– Jakie narzędzia wspomagają pracę sekretariatu
– Ochrona informacji w sekretariacie
– Jak zorganizować spotkanie
– Jak prowadzić poprawną komunikację
– Dress code sekretarki i asystentki
Program szkolenia:
1. SEKRETARIAT ” SERCEM” FIRMY
– miejsce sekretariatu w strukturze organizacyjnej firmy
– rola sekretariatu w sprawnym funkcjonowaniu firmy
– zakres odpowiedzialności i kompetencji osób zarządzających sekretariatem-biurem
– wizerunek firmy a nowoczesny sekretariat
2. UMIEJĘTNOŚĆ ZARZĄDZANIA INFORMACJĄ
– obieg oraz efektywne zarządzanie informacją
– sekretariat jako „centrum informacyjne” firmy
– ochrona informacji w firmie
– zasady udzielania informacji
– zarządzanie dokumentacją firmową
3. UMIEJĘTNOŚĆ SKUTECZNEJ KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ
– przekazywaniem informacji,
– sposoby zachęcania innych do kontaktu
– dopasowanie kanału komunikacyjnego do rozmówcy
– metody skutecznego informowania czyli słuchanie lub słyszenie
4. UMIEJĘTNOŚĆ PROWADZENIA ROZMÓW TELEFONICZNYCH
– zasady obowiązujące w rozmowie telefonicznej
– znaczenie przygotowania
– najczęstsze błędy
5. ZARZĄDZANIE KORESPONDENCJĄ PRZYCHODZĄCĄ
– prezentacja istniejących systemów organizacji korespondencji przychodzącej
– instrukcja kancelaryjna o jaki stworzyć jednolity system zarządzania dokumentacją przychodzącą w firmie
– metody ewidencjonowania, znakowania i dekretacji korespondencji
– korespondencja elektroniczna
6. ETYKIETA W SEKRETARIACIE (Savoir-Vivre w biznesie)
– budowanie pozytywnego wizerunku własnego oraz firmy
– dress code
– kawa czy herbata
– organizacja spotkań i imprez firmowych
7. UMIEJĘTNOŚĆ SKUTECZNEGO PLANOWANIA I ORGANIZOWANIA PRACY
– zarządzanie czasem pracy w sekretariacie
– organizacja czasu pracy
– wspomaganie zarządzania sekretariatem
– sporządzanie ramowego planu dnia pracy swojego oraz przełożonych
– ustalanie hierarchii ważności zadań, czyli identyfikowanie priorytetów
– rozpoznanie i eliminacja „pożeraczy” czasu
– trudne sytuacje
Szkolenie oparte jest na praktycznych aspektach pracy sekretarki/ asystentki zarządu
– PREZENTACJE MULTIMEDIALNE
– PRZYKŁADY WYNIKAJĄCE Z AUDYTÓW
– ĆWICZENIA
– DYSKUSJE
– KONSULTACJE PO SZKOLENIU
Na szkolenia otwarte realizowane przez COGNITIO Centrum Przedsiębiorczości i Szkoleń może zgłosić się każda osoba chcąca zgłębić wiedzę w określonym obszarze. Zaletą tego rodzaju szkoleń oprócz wiedzy prezentowanej przez Trenera są tzw. „dobre praktyki”, czyli wymiana informacji pomiędzy uczestnikami reprezentującymi różne instytucje i style działania. Szkolenia te są także doskonałą okazją do nawiązania kontaktów zawodowych.
tel. 515 817 668 | e-mail: kmalec@cognitio.edu.pl
Ułatwienia dostępu