Ładowanie Wydarzenia

« All Wydarzenia

  • To wydarzenie minęło.

KURS KANCELARYJNO-ARCHIWALNY II STOPNIA

4 grudnia 2017 | 09:00 - 6 grudnia 2017 | 17:00

| 950zł +VAT

Czas trwania szkolenia: 3 dni, godz.9-17.00

(jeden dzień zajęć teoretycznych i dwa dni zajęć praktycznych w archiwum zakładowym)

Cel szkolenia:
Pogłębienie posiadanej przez słuchaczy wiedzy poprzez kompleksowe przekazanie wiedzy z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją współczesną oraz przygotowanie do pełnienia funkcji archiwisty zakładowego lub wykonywania czynności związanych z przechowywaniem dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców oraz wydawaniem odpisów i kopii z tej dokumentacji.

Do kogo skierowane jest szkolenie?
Pracownicy administracyjni, koordynujący pracę, bądź pracujący w archiwach zakładowych, kancelariach, sekretariatach, a także pracownicy instytucji prowadzących składnice akt oraz osoby zainteresowane pracą na stanowiskach archiwisty zakładowego lub referenta kancelaryjnego. W ramach kursu kancelaryjno-archiwalnego II stopnia osoby uczestniczące będę pracowały na materiałach archiwalnych oraz oficjalnych formularzach wymaganych przez Archiwum Akt Nowych i Archiwum Państwowe w Warszawie. W trakcie zajęć porządkowana będzie dokumentacja aktowa, techniczna, kartograficzna, fotograficzna, audiowizualna i druki ulotne.

Kto będzie prowadzącym szkolenie?

Dyplomowany archiwista, absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik pionu archiwalnego Instytutu Pamięci Narodowej. W swojej karierze zawodowej współpracował z wieloma jednostkami administracji publicznej, m. in. z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Zarządem Mienia Skarbu Państwa, czy archiwum Polskiej Akademii Nauk.
Ostatnio kierował archiwum zakładowym i kancelarią przetwarzania informacji niejawnych Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie.

Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z organizowaniem i prowadzeniem archiwum zakładowego oraz postępowaniem z dokumentacją w administracji publicznej i przedsiębiorstwach. Posiada doświadczenie związane z przygotowywaniem normatywów kancelaryjno-archiwalnych (instrukcje, rzeczowy wykaz akt), wprowadzaniem elektronicznego obiegu dokumentacji, jak również w archiwizacji dokumentacji projektów unijnych oraz dokumentacji niejawnej.

Program szkolenia:

I. Organizacja pracy kancelaryjnej

1. Informacja jako podstawowy produkt kancelarii i formy jej dokumentowania

2. Organizacja pracy kancelaryjnej – charakterystyka systemów kancelaryjnych

3. Podstawy prawne funkcjonowania kancelarii – instrukcja kancelaryjna i wykaz akt

4. Zasady obiegu pism w jednostkach organizacyjnych – kształtowanie narastającego zasobu archiwalnego

5. Specyfika i zakres kompetencji twórców dokumentacji

6. Miejsce archiwum zakładowego w strukturze organizacyjnej jednostki

7. Przekazywanie dokumentacji do archiwum zakładowego

8. Dokumentacja tajna, poufna, ochrona danych osobowych

II. Zasady ogólne kwalifikacji akt – podział akt na materiały archiwalne i dokumentację niearchiwalną

1. Ogólne zasady kwalifikacji dokumentów

2. Przepisy archiwalne oraz resortowe określające okresy przechowywania akt

3. Podział akt na materiały archiwalne i dokumentację niearchiwalną

4. Rodzaje akt zakwalifikowanych do materiałów archiwalnych

III. Standardy postępowania z materiałami archiwalnymi

1. Standard porządkowania materiałów archiwalnych

2. Standard ewidencjonowania materiałów archiwalnych

3. Standard technicznego zabezpieczenia materiałów archiwalnych

IV. Porządkowanie akt w archiwum zakładowym

1. Podstawowe terminy i etapy prac porządkowych w archiwum zakładowym

2. Rozpoznawanie przynależności zespołowej akt znajdujących się w archiwum zakładowym

3. Etapy porządkowania dokumentacji

4. Wydzielanie materiałów kategorii B

5. Segregacja i systematyzacja akt zaliczanych do kategorii B

6. Segregacja i systematyzacja akt kategorii A

7. Znakowanie akt – nadawanie sygnatury archiwalnej

V. Organizacja i zasady działania archiwum i składnicy akt

1. Cele i zadania archiwów zakładowych i składnic akt

2. Planowanie i sprawozdawczość archiwum zakładowego

3. Personel archiwum zakładowego i składnicy akt

4. Lokal archiwum zakładowego i składnicy akt

5. Wyposażenie archiwum zakładowego

6. Przejmowanie akt z komórek organizacyjnych

7. Gromadzenie i układ akt w archiwum zakładowym i składnicy akt

8. Środki ewidencyjne archiwum zakładowego

9. Udostępnianie dokumentacji

10. Konserwacja akt

VI. Przekazywanie dokumentacji do archiwum państwowego

1. Przepisy prawne dotyczące przekazywania dokumentacji

2. Sporządzanie spisów dokumentacji przekazywanej do archiwum państwowego

3. Organizacja przekazywania

4. Stan fizyczny przekazywanej dokumentacji

5. Dodatkowa ewidencja przekazywanej dokumentacji

6. Opracowanie notatki wstępnej

VII. Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej

1. Przepisy dotyczące brakowania dokumentacji

2. Metody brakowania dokumentacji

3. Brakowanie w zasobie uporządkowanym

4. Brakowanie w zasobie nieuporządkowanym

5. Zastępcze funkcje dokumentacji niearchiwalnej

6. Komisje kwalifikujące dokumentację do brakowania

7. Sporządzanie spisów i wniosków o brakowanie dokumentacji niearchiwalnej

8. Tryb uzyskiwania zezwoleń na brakowanie dokumentacji

9. Ekspertyzy archiwalne

10. Likwidacja dokumentacji

VIII. Porządkowanie zasoby archiwum zakładowego

1. Rozgraniczanie zespołów archiwalnych i ich rodzaje

2. Ustalenie przynależności zespołowej

3. Archiwizowanie materiałów archiwalnych,

4. Archiwizowanie dokumentacji niearchiwalnej.

5. Archiwizowanie innych rodzajów dokumentacji

6. Systemy ewidencji zasobu archiwalnego

IX. Zajęcia praktyczne, m. in.

1. Rozpoznanie przynależności zespołowej

2. Segregacja dokumentacji

3. Weryfikacja kategorii archiwalnych

4. Porządkowanie materiałów archiwalnych

5. Porządkowanie dokumentacji niearchiwalnej

6. Opisywanie teczek

7. Sygnowanie dokumentacji

8. Opracowane rysu historycznego twórcy zespołu archiwalnego

X. Egzamin

Jednocześnie informujemy, że warunkiem przystąpienia do kursu kancelaryjno-archiwalnego II stopnia jest ukończenie kursu kancelaryjno – archiwalnego I stopnia.

Formluarz zgłoszeniowy
  1. (wymagane)
  2. (wymagane)
  3. (wymagany adres email)
  4. (wymagane)
  5. Jeżeli w szkoleniu ma uczestniczyć więcej niż jedna osoba prosimy wpisać dane pozostałych osób wedłu poniższego schematu.
  6. Dane do wystawienia faktury
  7. (wymagane)
  8. (wymagane)
  9. (wymagane)
  10. (wymagane)
  11. (wymagane)
  12. Informacje organizacyjne:

    1. Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. ze zmianami w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany ze środków publicznych wystawiamy fakturę zwolnioną z podatku VAT. Faktury wystawiane są w dniu szkolenia standardowo z terminem płatności 7 dni i wręczane uczestnikom szkolenia wraz z materiałami szkoleniowymi lub przesyłane pocztą.

    2. Wszyscy zgłoszeni uczestnicy otrzymają fakturę, materiały szkoleniowe, certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu, serwis kawowy i lunch.

    3. Rezygnacji można dokonać mailem lub telefonicznie na 3 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia. W przypadku rezygnacji ze zgłoszonego uczestnictwa po tym terminie centrum COGNITIO s.c. może obciążyć instytucje delegujące kosztami w/w szkolenia.

    4. Organizator zastrzega sobie prawo, zmiany lub odwołania terminu w przypadku małej ilości zgłoszeń.

    5. Potwierdzenie wpłynięcia zgłoszenia należy kierować na numer 510 407 431, 504 476 246 lub mailowo: biuro@cognitio.edu.pl lub fax: 85 874 23 45/ 22 486 31 26

  13. Obowiązek informacyjny w związku z przetwarzaniem danych osobowych

    1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest COGNITIO – Centrum Przedsiębiorczości i Szkoleń s.c. (dalej: „ADMINISTRATOR”), z siedzibą: 15 – 604 Stanisławowo 36 d. Z Administratorem można się kontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej na adres: ul. J. H. Dąbrowskiego 20B, 15-872 Białystok lub drogą e-mailową pod adresem: biuro@cognitio.edu.pl

    2) Administrator nie ma obowiązku wyznaczyć Inspektora Ochrony Danych.

    3) Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a i b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), w oparciu o zgodę osoby, której dane dotyczą.

    4) Przetwarzanie danych osobowych odbywa się w celu udziału w rekrutacji, udziału w szkoleniach, wystawienia dokumentów potwierdzających ukończenie zajęć.

    5) Przetwarzanie danych osobowych nie odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora lub strony trzeciej.

    6) Dane osobowe nie pochodzą od stron trzecich.

    7) Administrator nie zamierza przekazywać danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

    8) Administrator nie będzie przekazywał danych osobowych innym podmiotom, a jeżeli to nastąpi to tylko na podstawie przepisów prawa lub umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.

    9) Dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora przez 5 lat.

    10) Osoba, której dane dotyczą ma prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz o prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.

    11) Skargę na działania Administratora można wnieść do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

    12) Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale wzmagane, by można było wziąć udział w szkoleniu. Ich nie podanie spowoduje brak możliwości skorzystania z oferty Administratora.

    13) Administrator nie przewiduje zautomatyzowanego podejmowania decyzji.

 

Szczegóły

Początek:
4 grudnia 2017 | 09:00
Koniec:
6 grudnia 2017 | 17:00
Koszt:
950zł +VAT
Kategoria Wydarzenie:

Miejsce wydarzenia

Rzeszów
Asystel, Plac Kilińskiego 2
Rzeszów,
+ Google Map

Organizator

COGNITIO s.c.
Phone
508 753 744, 507 448 475
Zobacz witrynę: Organizator

Szkolenia otwarte

Na szkolenia otwarte realizowane przez COGNITIO Centrum Przedsiębiorczości i Szkoleń może zgłosić się każda osoba chcąca zgłębić wiedzę w określonym obszarze. Zaletą tego rodzaju szkoleń oprócz wiedzy prezentowanej przez Trenera są tzw. „dobre praktyki”, czyli wymiana informacji pomiędzy uczestnikami reprezentującymi różne instytucje i style działania. Szkolenia te są także doskonałą okazją do nawiązania kontaktów zawodowych.


W celu ustalenia szczegółów i warunków realizacji zamówienia prosimy o kontakt z Katarzyną Malec

tel. 515 817 668 | e-mail: kmalec@cognitio.edu.pl

Pobierz formularz

Ułatwienia dostępu