BEGIN:VCALENDAR VERSION:2.0 PRODID:-//Cognitio - ECPv4.9.8//NONSGML v1.0//EN CALSCALE:GREGORIAN METHOD:PUBLISH X-WR-CALNAME:Cognitio X-ORIGINAL-URL:https://cognitio.edu.pl X-WR-CALDESC:Events for Cognitio BEGIN:VTIMEZONE TZID:Europe/Warsaw BEGIN:DAYLIGHT TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:CEST DTSTART:20180325T010000 END:DAYLIGHT BEGIN:STANDARD TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:CET DTSTART:20181028T010000 END:STANDARD END:VTIMEZONE BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID="Europe/Warsaw":20180119T100000 DTEND;TZID="Europe/Warsaw":20180119T150000 DTSTAMP:20240328T185838 CREATED:20171106T131333Z LAST-MODIFIED:20171208T080410Z UID:6375-1516356000-1516374000@cognitio.edu.pl SUMMARY:CENTRA USŁUG WSPÓLNYCH – NOWE OBOWIĄZKI SPRAWOZDAWCZE\, WYCENA AKTYWÓW I PASYWÓW \, PRZYCHODY I KOSZTY W OBSZARZE WZAJEMNYCH WYŁĄCZEŃ OD 1 STYCZNIA 2018 ROKU DESCRIPTION:Od 1 stycznia 2018 roku obowiązuje nowe rozporządzenie w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa\, budżetów jednostek samorządu terytorialnego\, jednostek budżetowych\, samorządowych zakładów budżetowych\, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej. \nCelem niniejszego szkolenia jest szeroka analiza zagadnień dotyczących nowych obowiązków jakie zostają włożone na jednostki obsługujące. \nKORZYŚCI ZE SZKOLENIA \nUczestnicy kursu będą mogli wynieść praktyczną wiedzę niezbędną do wypełniania nałożonych na nich obowiązków. \nADRESACI SZKOLENIA \nSzkolenie adresowane jest do Głównych Księgowych oraz pozostałych pracowników pionu finansowo-księgowego\, którzy są odpowiedzialni za funkcjonowanie prowadzonych w jednostce ksiąg rachunkowych oraz sporządzanie sprawozdań. \nPROWADZĄCYM SZKOLENIE będzie prawnik\, były inspektor kontroli w RIO w Katowicach\, były pracownik kontroli wewnętrznej oraz niezależny konsultant wielu jednostek sektora finansów publicznych. \nZgodnie z przepisami przejściowymi i końcowymi przepisy nowego rozporządzenia mają zastosowanie po raz pierwszy do sprawozdań finansowych sporządzonych za rok 2018. Tym samym już od 1 stycznia 2018 roku każda jednostka obsługująca będzie zobowiązana dostosować swoje zasady rachunkowości tak by prawidłowo zrealizować wszelkie obowiązki sprawozdawcze. \nRok 2018 to także okres\, w którym każda jednostka obsługująca będzie zobowiązana uwzględnić zmiany w planie kont spowodowane wejście w życie przepisów dotyczących podatku VAT w obszarze tak zwanej podzielonej płatności „ SPLIT PAMENT” . Zakres zmian dotyczyć będzie wielu obszarów opisanych w zakładowym planie kont ze szczególnym uwzględnieniem kont zespołu 1 i zespołu 2. \nJednostki zobowiązane będą także do sporządzenia po raz pierwszy Informacji dodatkowej w której należy wykazać szereg informacji dotyczących różnych obszarów aktywności z uwzględnieniem także szczególnych zasad rachunkowości budżetowej co będzie wymagać od każdej jednostki obsługiwanej i jednostki obsługującej ustalenia zasad w oparciu o obowiązujące przepisy prawa. \nJednostki będą także zobowiązane do wyłączenia wzajemnych operacji wpływających na ustalenie wyniku finansowego za 2018 rok – wyłączenie w obszarze kosztów i przychodów co wbrew pozorom nie jest zabiegiem prostym bowiem wymaga: \na)ustalenia operacji dla VAT i poza VAT; \nb)ustalenia operacji kosztowych dla jednostek obsługiwanych – przenoszenie kosztów; \nc)ustalenia operacji przychodowych dla jednostek obsługiwanych – przychody; \nd)ustalenia operacji nieodpłatnych – ruchy rzeczowych aktywów obrotowych; \ne)ustalenia operacji nieodpłatnych – ruchy rzeczowych aktywów trwałych \n  \n\n 36. Traci moc rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa\, budżetów jednostek samorządu terytorialnego\, jednostek budżetowych\, samorządowych zakładów budżetowych\, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2017 r. poz. 760).\n 37. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2018 r.\n\nPROGRAM SZKOLENIA \n1.Omówienie przyjętych zasad (polityki) rachunkowości\, w tym metod wyceny aktywów i pasywów (także \namortyzacji) – precyzyjne ustalenie w polityce rachunkowości wszelkich zasad w tym także klauzule związane z ustalaniem poziomu istotności – bardzo ważny element prezentacji – przykłady. \n2.Szczegółowy zakres zmian wartości grup rodzajowych środków trwałych\, wartości niematerialnych i prawnych\, zawierający stan tych aktywów na początek roku obrotowego\, zwiększenia i zmniejszenia z tytułu: aktualizacji wartości\, nabycia\, rozchodu\, przemieszczenia wewnętrznego oraz stan końcowy\, a dla majątku amortyzowanego – podobne przedstawienie stanów i tytułów zmian dotychczasowej amortyzacji lub umorzenia – bardzo ważny element prezentacji w tym poprawne stosowanie Klasyfikacji Rodzajowej Środków trwałych. \n3.Aktualna wartość rynkową środków trwałych\, w tym dóbr kultury – o ile jednostka dysponuje takimi informacjami – zasady pozyskiwania danych na potrzeby ustalania ceny rynkowej oraz ustalanie obiektywnej niemożności ustalenia takiej wartości – przykłady i pułapki. \n4.Kwota dokonanych w trakcie roku obrotowego odpisów aktualizujących wartość aktywów trwałych odrębnie dla długoterminowych aktywów niefinansowych oraz długoterminowych aktywów finansowych – precyzyjne zasady dokonywania odpisów aktualizujących – przykłady i pułapki związane z błędną wyceną. \n5.Wartość gruntów użytkowanych wieczyście – przykłady wyceny – pułapka związana z punktem 3 programu szkoleniowego. \n6.Wartość nieamortyzowanych lub nieumarzanych przez jednostkę środków trwałych\, używanych na podstawie umów najmu\, dzierżawy i innych umów\, w tym z tytułu umów leasingu – zasady przyporządkowania i wyceny – przykłady \n7.Liczba oraz wartość posiadanych papierów wartościowych\, w tym akcji i udziałów oraz dłużnych papierów wartościowych – definicja papieru wartościowego oraz pułapka związana z ewidencją druków ścisłego zarachowania – wyłączenia – przykłady \n8.Dane o odpisach aktualizujących wartość należności\, ze wskazaniem stanu na początek roku obrotowego\, zwiększeniach\, wykorzystaniu\, rozwiązaniu i stanie na koniec roku obrotowego\, z uwzględnieniem należności finansowych jednostek samorządu terytorialnego (stan pożyczek zagrożonych) – przykłady i pułapki związane z ustalaniem odpisu aktualizującego. \n9.Dane o stanie rezerw według celu ich utworzenia na początek roku obrotowego\, zwiększeniach\, wykorzystaniu\, rozwiązaniu i stanie końcowym – zarządzenie rezerwami i zasady ich tworzenia – kiedy można i kiedy należy je tworzyć obowiązkowo w tym zasady istotności. \n10.Podział zobowiązań długoterminowych według pozycji bilansu o pozostałym od dnia bilansowego\, \nprzewidywanym umową lub wynikającym z innego tytułu prawnego\, okresie spłaty: \n\na) powyżej 1 roku do 3 lat\nb) powyżej 3 do 5 lat\nc) powyżej 5 lat\n\nZasady podziału zobowiązań na krótkoterminowe oraz długoterminowe w bilansie jednostki oraz na kontach zespołu 2 \n11.Kwota zobowiązań w sytuacji gdy jednostka kwalifikuje umowy leasingu zgodnie z przepisami podatkowymi (leasing operacyjny)\, a według przepisów o rachunkowości byłby to leasing finansowy lub zwrotny z podziałem na kwotę zobowiązań z tytułu leasingu finansowego lub leasingu zwrotnego – przykłady \n12.Kwota zobowiązań zabezpieczonych na majątku jednostki ze wskazaniem charakteru i formy tych zabezpieczeń – ustalenie łącznej wartości na potrzeby prezentacji – przykłady. \n13.Kwota zobowiązań warunkowych\, w tym również udzielonych przez jednostkę gwarancji i poręczeń\, także wekslowych\, niewykazanych w bilansie\, ze wskazaniem zobowiązań zabezpieczonych na majątku jednostki oraz charakteru i formy tych zabezpieczeń – przykłady rozliczeń oraz prezentacji w bilansie oraz bieżącej ewidencji księgowej. \n14.Wykaz istotnych pozycji czynnych i biernych rozliczeń międzyokresowych\, w tym kwotę czynnych rozliczeń międzyokresowych kosztów stanowiących różnicę między wartością otrzymanych finansowych składników aktywów a zobowiązaniem zapłaty za nie – przykłady rozliczeń oraz wyceny w tym zarządzanie RMK w polityce rachunkowości \n15.Kwota otrzymanych przez jednostkę gwarancji i poręczeń niewykazanych w bilansie – przykłady \n16.Kwota wypłaconych środków pieniężnych na świadczenia pracownicze – przykłady oraz wycena świadczeń i ich rodzaje. \n17.Wysokość odpisów aktualizujących wartość zapasów – zasady wyceny oraz prezentacja w bilansie oraz bieżącej ewidencji – przykłady. \n18.Koszt wytworzenia środków trwałych w budowie\, w tym odsetki oraz różnice kursowe\, które powiększyły koszt wytworzenia środków trwałych w budowie w roku obrotowym – poprawne ustalenie wartości początkowej ze szczególnym uwzględnieniem zdarzeń w paragrafie klasyfikacji budżetowej 605 i 606 w związku z paragrafem 427 – przykłady i pułapki. \n19.Kwota i charakter poszczególnych pozycji przychodów lub kosztów o nadzwyczajnej wartości lub które wystąpiły incydentalnie – ustalenie zdarzeń(nadzwyczajna wartość) oraz charakter incydentalny – przykłady i pułapki związane z ustalaniem wartości przychodów i kosztów. \n20.Inne zagadnienia \n  \nFormluarz zgłoszeniowyImię i Nazwisko uczestnika(wymagane)Stanowisko służbowe(wymagane)E-mail(wymagany adres email)Tel. kontaktowy(wymagane)Jeżeli w szkoleniu ma uczestniczyć więcej niż jedna osoba prosimy wpisać dane pozostałych osób wedłu poniższego schematu.Osoby dodatkoweImię i Nazwisko\, stanowisko służbowe (kolejne osoby)Dane do wystawienia fakturyNabywca(wymagane)Adres(wymagane)NIP(wymagane)Odbiorca(wymagane)Adres(wymagane)Oświadczamy\, iż udział w szkoleniu organizowany przez COGNITIO s.c. jest finansowany ze środków publicznych lub samorządowych w związku z tym proszę o wystawienie faktury zwolnionej z podatku VAT.Wyrażam zgodę na przesłanie faktury w formie elektronicznej (.pdf) na adres mailowyInformacje organizacyjne:1. Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. ze zmianami w przypadku\, gdy udział w szkoleniu jest finansowany ze środków publicznych wystawiamy fakturę zwolnioną z podatku VAT. Faktury wystawiane są w dniu szkolenia standardowo z terminem płatności 7 dni i wręczane uczestnikom szkolenia wraz z materiałami szkoleniowymi lub przesyłane pocztą. 2. Wszyscy zgłoszeni uczestnicy otrzymają fakturę\, materiały szkoleniowe\, certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu\, serwis kawowy i lunch. 3. Rezygnacji można dokonać mailem lub telefonicznie na 3 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia. W przypadku rezygnacji ze zgłoszonego uczestnictwa po tym terminie centrum COGNITIO s.c. może obciążyć instytucje delegujące kosztami w/w szkolenia. 4. Organizator zastrzega sobie prawo\, zmiany lub odwołania terminu w przypadku małej ilości zgłoszeń. 5. Potwierdzenie wpłynięcia zgłoszenia należy kierować na numer 510 407 431\, 504 476 246 lub mailowo: biuro@cognitio.edu.pl lub fax: 85 874 23 45/ 22 486 31 26 Akceptuję ww. warunki udziału w szkoleniu.Wyrażam zgodę na otrzymywanie od COGNITIO s.c. informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej\, w szczególności poczty elektronicznej\, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 roku (Dz.U. z 2002 roku\, Nr 144\, poz. 1204 ze zm.) Obowiązek informacyjny w związku z przetwarzaniem danych osobowych 1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest COGNITIO – Centrum Przedsiębiorczości i Szkoleń s.c. (dalej: „ADMINISTRATOR”)\, z siedzibą: 15 – 604 Stanisławowo 36 d. Z Administratorem można się kontaktować pisemnie\, za pomocą poczty tradycyjnej na adres: ul. J. H. Dąbrowskiego 20B\, 15-872 Białystok lub drogą e-mailową pod adresem: biuro@cognitio.edu.pl 2) Administrator nie ma obowiązku wyznaczyć Inspektora Ochrony Danych. 3) Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a i b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)\, w oparciu o zgodę osoby\, której dane dotyczą. 4) Przetwarzanie danych osobowych odbywa się w celu udziału w rekrutacji\, udziału w szkoleniach\, wystawienia dokumentów potwierdzających ukończenie zajęć. 5) Przetwarzanie danych osobowych nie odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora lub strony trzeciej. 6) Dane osobowe nie pochodzą od stron trzecich. 7) Administrator nie zamierza przekazywać danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej. 8) Administrator nie będzie przekazywał danych osobowych innym podmiotom\, a jeżeli to nastąpi to tylko na podstawie przepisów prawa lub umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych. 9) Dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora przez 5 lat. 10) Osoba\, której dane dotyczą ma prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych\, ich sprostowania\, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz o prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania\, a także prawo do przenoszenia danych. 11) Skargę na działania Administratora można wnieść do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 12) Podanie danych osobowych jest dobrowolne\, ale wzmagane\, by można było wziąć udział w szkoleniu. Ich nie podanie spowoduje brak możliwości skorzystania z oferty Administratora. 13) Administrator nie przewiduje zautomatyzowanego podejmowania decyzji.Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych  \n  \n URL:https://cognitio.edu.pl/szkolenie/centra-uslug-wspolnych-nowe-obowiazki-sprawozdawcze-wycena-aktywow-i-pasywow-przychody-i-koszty-w-obszarze-wzajemnych-wylaczen-od-1-stycznia-2018-roku/ LOCATION:Warszawa Pankiewicza\, Warszawa\, Centrum Szkoleń\, ul. Pankiewicza 3\, mazowieckie CATEGORIES:Mazowieckie ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://cognitio.edu.pl/wp-content/uploads/2017/01/StockSnap_JONMP7TPGK.jpg END:VEVENT END:VCALENDAR