Na podstawie Prawa Oświatowego oraz Ustawy o finansowaniu zadań oświaty.
OMAWIANIE Z UŻYCIEM PRZYKŁADOWEGO ARKUSZA!
Uczestnicy mogą zabrać ze sobą swoje arkusze.
ADRESACI:
Pracownicy d/s oświaty JST, dyrektorzy szkół i przedszkoli.
Prowadzący:
Elżbieta Rabenda– wieloletni praktyk oświatowy w szkolnictwie i samorządzie na stanowiskach kierowniczych, edukator w zakresie organizacji i zarządzania oświatą, specjalista z zakresu tzw. prawa oświatowego. Ceniony wykładowca, zbierający wysokie oceny od uczestników szkoleń. Dotychczas przeszkoliła ponad 7000 samorządowców, nauczycieli, dyrektorów szkół i przedszkoli publicznych i niepublicznych. Członek OSKKO. Na zlecenie gmin i powiatów dokonuje analizy arkuszy organizacyjnych szkół i przedszkoli pod kątem zoptymalizowania oświatowych budżetów. Kontroler szkół i przedszkoli niepublicznych. Autorka licznych publikacji, prelegentka konferencji ogólnopolskich, wykładowca FRDL oraz Fundacji Polskiej Akademii Nauk, także wielu innych instytucji. Ekspert z listy MEN. Odznaczona Medalem K.E.N.
Program:
1. Obowiązujące przepisy i terminy w zakresie opracowania arkuszy dla szkół i przedszkoli
2. Organizacja szkoły/przedszkola- rozwiązania obowiązkowe i opcjonalne.
3. Arkusze organizacyjne jako narzędzie planistyczne w pracy samorządu:
a) budowa arkusza- elementy obowiązkowe i opcjonalne
b) prawidłowe czytanie arkusza.
4. Arkusze organizacyjne jako podstawa planu finansowego na rok budżetowy:
a) prawidłowe planowanie finansów publicznych w arkuszu
b) planowanie arkusza pod kalendarz roku szkolnego, czyli dlaczego plan finansowy szkoły/przedszkola budowany przez dyrektorów odbiega od faktycznego wykonania?
c) wydatki efektywne i nieefektywne w arkuszu
d) wydatki celowe i niecelowe w arkuszu
e) wydatki oszczędne i nieoszczędne w arkuszu.
5. Arkusze organizacyjne jako narzędzie kontroli finansów publicznych:
a) kontrola zarządcza w planowaniu arkusza
b) kontrola budżetu (wydatków) szkoły/przedszkola na podstawie arkusza.
6. Czas pracy nauczycieli, czyli jak planować pracę w arkuszu?
7. Wynagrodzenie i jego składniki- czyli jak i za co płacimy nauczycielowi?
8. Kształtowanie obowiązkowego tygodniowego wymiaru godzin nauczycieli oraz wysokości ich wynagrodzenia przez prawo lokalne- prawidłowe czytanie dokumentacji i rozumienie lokalnych uchwał w zakresie ustawy o finansowaniu zadań w oświacie.
9. Planowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej- wyzwanie finansowe dla JST
10. Wymagania ustawowe wobec pracy pedagoga, psychologa, logopedy, terapeuty pedagogicznego, doradcy zawodowego.
11. Edukacja włączająca- czym jest, czym powinna być i jak ją zaplanować w arkuszu?
12. Zoptymalizowanie wydatków w samorządowej oświacie?
13. Kompetencje i uprawnienia w zakresie nadzoru nad organizacją szkół i przedszkoli: organu prowadzącego, Kuratoriów Oświaty, RIO, NIK, związków zawodowych.
14. Wnioski, dyskusje, praca na arkuszach.
Informacje organizacyjne:
– cena zawiera przerwę kawową, lunch, materiały szkoleniowe i piśmiennicze (notes i długopis), wydanie certyfikatów oraz przykładowe wzory pism i formularzy,
– udzielamy rabatu – 15 zł/ osoba przy zgłoszeniach min. 2 osobowych z jednej organizacji,
– zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. ze zmianami w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany ze środków publ. wystawiamy fakturę zwolnioną z podatku VAT.
Na szkolenia otwarte realizowane przez COGNITIO Centrum Przedsiębiorczości i Szkoleń może zgłosić się każda osoba chcąca zgłębić wiedzę w określonym obszarze. Zaletą tego rodzaju szkoleń oprócz wiedzy prezentowanej przez Trenera są tzw. „dobre praktyki”, czyli wymiana informacji pomiędzy uczestnikami reprezentującymi różne instytucje i style działania. Szkolenia te są także doskonałą okazją do nawiązania kontaktów zawodowych.
tel. 515 817 668 | e-mail: kmalec@cognitio.edu.pl