KIEDY NALEŻY AKTUALIZOWAĆ ZBIORY W GIODO?

Jeżeli zmieniły się dane administratora danych lub inne informacje związane ze zbiorem np. zakres zbieranych danych, podmiot, któremu powierzono dane, to wówczas stosuje się art. 41. ust 2. UODO:

Administrator danych jest obowiązany zgłaszać Generalnemu Inspektorowi każdą zmianę informacji, o której mowa w ust. 1, w terminie 30 dni od dnia dokonania zmiany w zbiorze danych.

Należy zaznaczyć, że obowiązek aktualizacji nie wygasa w związku z wprowadzeniem przez ustawodawcę art. 43 ust. 1 pkt 12, tzn. zwolnienia z obowiązku rejestracji zbiorów prowadzonych tylko i wyłącznie w postaci papierowej (z wyłączeniem zbiorów zawierających dane wrażliwe). Oznacza to, że jeżeli zgłosiliśmy do GIODO zbiór danych, który zgodnie z nowymi przepisami nie podlega już rejestracji, mamy w dalszym ciągu obowiązek jego aktualizacji, gdy zajdzie zmiana.

Ułatwienia dostępu